Používa službu Blogger.

Medovníkový cheesecake.

by - sobota, januára 07, 2017

Nerada to priznávam, ale myslím, že opäť prišlo obdobie kedy sa mi prestalo dariť. Upokojujem sa tým, že jeden cheesecake nič neznamená, ale už som pár krát zažila taký jeden nepodarený koláčik a nakoniec nebol jediný. To je ako s tými úmrtiami slávnych, záhadne zomierajú po 3. No ale kedže som sa veľmi tešila na tento cheesecake a dlho som nepridala žiadny recept, musíte mi prepáčiť a sústrediť sa na to, ako vy napečiete lepší. A to sa stavím, že všetci napečú lepší.
Zatiaľ som asi ešte neprišla na správnu teplotu a postup pečenia cheesecakov, alebo mi skrátka tento recept nevyšiel. Je pravda, že s cheesecakami nemám veľké skúsenosti, ale takto pokaziť sa mi nemusel. Citrónovýmini cheesecakes aj gaštanový mi vyšli celkom dobre, tak sa pýtam, prečo je tento čierna ovca? Niečo som podcenila a už je oheň na streche. Moje srdce z cukru sa nalomilo.
Ale dosť bolo frflania, späť k receptu. Po vianociach všetci úpenlivo držia diéty a plnia si svoje novoročné predsavzatia, ale ako sa dá dietovať, keď v špajzi na vás čakajú sladké medovníčky od vianoc? Moja rada znie, najprv spotrebujte všetko sladké čo doma máte a až potom začnite trýzniť vaše úbohé telá. Tým nechcem povedať, aby ste necvičili alebo nezdravo žili. Aspoň raz za týždeň si treba spraviť radosť a odmeniť sa za tú tvrdú prácu, ktorú ste počas týždňa vykonali. 
Preto som prišla s týmto medovníkovým cheesecakeom, ktorý vám pomôže zbaviť sa všetkých medovníkov. To vyznelo ako z Teleshoppingu. Horst by bol na mňa hrdý. Spodná časť je z postrúhaných medovníkov, stred tvorí syrokrém s bielou čokoládou a lyžicou medu a na vrch som nacápala zkaramelizované Salco. (2 hodiny mu nestačili, takže nezkaramelizovalo). Hotová dobrotka!



  • 250 g medovníky
  • 100 g rozpustené maslo 
  • 600 g syrokrém/smotanová nátierka
  • 2 vajcia
  • 1 kyslá smotana (200-250 g)
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 1 PL med
  • 200 g biela čokoláda
  • 1 plechovka Salco
Medovníky (ja som pridala aj trochu zázvorových sušienok) si rozdrvíme v mixéri alebo postrúhame na strúhadle a zmiešame s rozpusteným maslom. Poriadne premiešame a vysypeme do formy vystlanej papierom na pečenie.
Bielu čokoládu rozpustíme nad vodným kupeľom. Smotanu, nátierku, extrakt a med miešame mixérom a postupne pridáme vajcia. Nakoniec primiešame vychladnutú čokoládu. Ja som to robila spôsobom, že som do čokolády zamiešala po častiach časť krému, aby sa mi čokoláda nezrazila a až potom primiešala k ostatnému krému. Vylejeme na korpus a pečieme na 150 °C cca hodinu. V tomto vám moc nemôžem radiť, kedže sa mi nepodaril. Pozrite si čo píšu v iných receptoch a aj ja popozerám a spoločne na to prídeme. Po upečení necháme vychladnúť v rúre a následne najlepšie cez noc v chladničke. 
Karamelové salco si buď kúpime už hotové alebo ho deň vopred varíme 2 hodiny. Rozotierame na vychladnutý cheesecake a dozdobíme podľa vlastne fantázie.








You May Also Like

0 komentárov