Používa službu Blogger.

Bezlepková tvarohová torta s jahodami.

by - utorok, januára 17, 2017

Dámy a páni, predstavujem Vám môj nový skvost tohto mesiaca. Veľký favorit! Odporúčam všetkými desiati + prsty na nohách. Vhodný aj pre bezlepkáčov a hlavne pre všetkých maškrtníkov.
Dostala som doma za úlohu upiecť niečo z jahôd, lebo ich máme v mrazáku veľa. Tak sa Maruška (Lucia) vybrala do lesa (pivnice) a vrátili sa s plným košíkom (sáčkom) jahôd. Vymyslenú som už mala vopred túto tortičku a nevedela som sa dočkať kým ju vyskúšam.
Korpus sa mi krásne upiekol a to bola predzvesť úspechu. Keď som ho vytiahla z rúry, krásne rozvoniaval po citróne, maku a orechoch.
Ďalší úspech prišiel v podobe plnky. Úžasne vyšľahaná šľahačky a celá plnka super stuhla. V originál recepte bolo len 250 g tvarohu ale ja som chcela aby to bolo viac tvarohové a dala som dvojnásobok. Plnky bolo až až, tak nabudúce by som dala o polovicu menej šľahačky alebo aj tvarohu. Ale zo zvyšného krému som spravila fantastické poháre s jahodami.
Z tuhnutia jahodového pyré som mala obavy. Dlho netuhlo a ani neztuhlo podľa mojich predstáv, ale udržalo sa a aspoň nemalo umelú chuť. 
Všetky chute sa spolu neskutočne dopĺňajú a tvoria jeden vynikajúci dezert na letné aj zimné mlsanie. Jemná chuť citróna sprevádza všetky poschodia a výborne sa hodí k maku a orechom. 

  • 4 vajcia
  • 2 PL práškový cukor
  • 100 g maslo
  • 100 g mletý mak
  • 100 g mleté orechy
  • citrónová kôra z 1/2 citróna
  • 1 vanilkový cukor
  • štipka soli

Maslo vymiešame s cukrami a soľou. Postupne pridávame žĺtka a potom mak, orechy a kôru. Bielky vyšľaháme do tuha a veľmi zľahka vmiešame do cesta. Cestom naplníme stredne veľkú tortovú formu a pečieme pri 180 °C.

  • 500 g tvaroh
  • 500 g smotana na šľahanie 
  • 1 stužovač šľahačky
  • kôra a šťava z 1/2 citróna 
  • 4 PL práškový cukor

Šľahačku vymiešame so stužovačom do tuha. Tvaroh vymiešame s cukrom, kôrou a šťavou. Šľahačku jemne, po častiach vmiešame do tvarohu a vylejeme na vychladnutý korpus a necháme ztuhnúť.

  • 2 hrste jahôd (mrazených)
  • 2 PL cukor
  • 1 cukrárenské želé

Jahody rozpustíme s cukrom a ponorným mixérom rozmixujeme. Ja som osobne som dala prášok až po odstavení z ohňa neviem či je to dobrý spôsob. Na obale je tiež postup tak môžte postupovať podľa neho. Necháme stuhnúť a podávame.










You May Also Like

0 komentárov