Používa službu Blogger.

Red velvet cupcakes.

by - sobota, októbra 01, 2016


Dlho som sa odhodlávala skúsiť túto americkú pochúťku, až som nabrala dostatok odvahy a skúsila ju. Pri pečení som mala problém, koľko farbiva tam vlastne má byť a ako červené to bude po upečení, ale na prvý pokus som celkom spokojná. Farba mohla byť síce sýtejšia, ale chuťovo je to rozprávka. Viem, že sa z toho dá robiť hocičo od tort cez cake pops až po makarónky, ale cesto je veľmi podobné cupcakeovému tak myslím, že na robenie cupcakes je ideálne. 
...nemám tušenia ako mám skloňovať slovo cupcakes tak to píšem ako ma napadne haha...
K red velvet neodmysliteľne patrí cream cheese frosting, respektíve mascarpone/smotanová nátierka s cukrom a smotanou na šľahanie. Dokonale sa chute medzi nimi prepájajú a spolu tvoria chuťovú bombu. Mne osobne chutili viac v deň upečenia ale na druhý deň, keď sa uležali, boli tiež výborné. 
Pri zdobení sa medze nekladú a fantázia môže pracovať naplno. Nech ich ozdobíte hocijak, cupcakes budú vždy roztomilé a na zjedenie. Veľmi rada ich pečiem, lebo sa s nimi dá super vyhrať a sú tak krásne, že sa im proste nedá odolať. <3


  • 250 g hladká múka
  • 15 g kakao
  •  1/2 ČL soľ
  • 110 g maslo
  • 150 g kryštálový cukor
  • 2 veľké vajcia
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 240 ml cmar
  • červené potravinárske farbivo
  • 1 ČL ocot
  • 1 ČL sóda bikarbóna
Rúru si predhrejeme na 180 °C a plech na muffiny si vystelieme košíkmi. V miske si odvážime múku a kakao a dáme bokom. V druhej miske zmiešame cukor s maslom. V originál recepte bolo dvakrát toľko cukru,  ale  zdalo sa mi to veľa,  tak som dala len polovicu  aj tak sú dosť sladké. Postupne pridávame po jednom vajíčka a vanilkový extrakt. V ďalšej nádobe si zmiešame cmar s farbivom. Farbiva pridávame dovtedy, dokým nie sme spokojní s farbou. Radšej odporúčam dať viac farbivá, pretože pečením sa farba zmení. Do cukrovej zmesi postupne zamiešavame na striedačku múčnu zmes a cmar. Nakoniec v malej miske zmiešame ocot so sódou bikarbónou, zmes zašumí a rýchlo zapracujeme do cesta. Na internete som našla, že je to dôležité, aby sa to robilo rýchlo, kvôli tomu aby cesto dobre vykyslo. Mne podrástlo ukážkovo a nejak rýchlo som to nezapracovala ale snažila som sa, aby dlho nestálo v miske a hneď sa pieklo. Upečené necháme vychladnúť.
  • 250 g krémový syra/smotanová nátierka/ mascarpone
  • cukor podľa chuti
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 160 ml smotana na šľahanie
Všetky suroviny okrem smotany spolu dobre vyšľaháme a až potom, keď sú dobre vyšľahané postupne pridávame aj smotanu. Vymiešame do tuhej hmoty. Naplníme ňou cukrárske vrecko a zdobíme vychladnuté cupcakes. Dozdobíme podľa vlastne fantázie.







You May Also Like

0 komentárov