Používa službu Blogger.

Moje prvé cannoli.

by - nedeľa, októbra 23, 2016

Ďalšia veľká talianská výzva. Cannoli som prvý krát ochutnala na praxi na Sardínii a celkovo som sa tam zaľúbila do ich kuchyne a hlavne dolce-sladkého. Ich dezerty sú úžasne ale neskutočne náročné. Chce to veľa trpezlivosti a praxe, vyčarovať také krásne cukrovinky aké boli ponúkané tam, kde som bola. Majstri cukrári. Francúzi a Taliani sú bezpochyby králi cukrárov. 
Keď je človek samouk, učí sa za pochodu. Vyvaľkala som si cesto, ale zistila som, že ho treba tenšie, tak som ho vyvaľkala tenšie. Vyprážala som prvú várku a prihoreli mi, tak som musela tie ďalšie skôr vytiahnuť. Uvedomila som si, že som tam dala veľa kakaa, pretože po upražený boli moc tmavé a stále nechutili ako tie z Talianska. Uffa, ale bola som vďačná, že som to ako tak zvládla a tie posledné, na ktorých som vychytala skoro všetky muchy, chutili aspoň z časti tak ako mali.
Na nete je receptov na cannoli neúrekom. Nevedela som, ktorý si vybrať, tak som to nejak schomolila z 3 a vzniklo toto, čo nepokladám za dokonalý recept ale som mu na stope! Raz na to prídem a stanem sa cannolová hrdinka! Sie brava! Pri spomienke na talianské jedlo mám chuť maturovať z taliančiny...
Verím, že raz sa na tomto blogu objaví recept na dokonalé cannoli a ostatných talianských receptov, ktoré tak zbožňujem. Tak ak nemáte čo robiť, je vonku chladno a prší, alebo máte kopu nevyužitého času, pustite sa do tohto receptu a dajte vedieť, či ste prišli na nejaké zlepšováky, ktoré nás privedú k dokonalým cannoliam. 

  • 250 g múka
  • 1 ČL škorica
  • 1 PL kakao
  • 2 ČL ocot (vinný)
  • cca 150 ml biele suché víno
  • 40 g maslo
  • 1 vajce
  • slnečnicový olej na vyprážanie
Zo všetkých surovín vypracujeme pevné cesto, ktoré sa nelepí a dáme odležať na 1 hodinu do chladničky. Následne ho vyberieme a buď ho rozvaľkáme valčekom, ale lepšie je použiť, ak máte, taký ten stroj na cestoviny, ktorý cesto krásne vyvaľká na tenko. Cesto musí byť veľmi tenké, ako papier. Z cesta vykrajujeme kolieska, ktoré obtočíme okolo trubičiek. Ja som použila aké som našla doma ale dajú sa dostať aj konkrétne na cannoli. Konce zlepíme bielkom/vodou a pritlačíme. Odporúčam silnejšie, pretože mne sa ich veľa pokazilo keď som ich hodila do oleja. Vyprážame pomaly a otáčame cannoli, aby sa vypražili z každej strany. Pozor, olej je naozaj veľmi horúci! Ak nám už pekne zhnedli, vyberieme ich na papierovú utierku, aby sa nepotrebný olej vsiakol a necháme vychladnúť. Ak sa už dajú chytiť do rúk, vyberieme trubičky a cannoli necháme úplne vychladnúť.
  • 500g ricotta
  • práškový cukor podľa chuti
  • citónová kôra z 1/2 citróna
  • nasekaná čokoláda
Všetko spolu vymiešame na krém a plníme ním cannoli. Ak chceme plniť vreckom, vynecháme čokoládu, pretože by upchala špičku. Ja som ich plnila lyžičkou, je to pracné a zdĺhavé ale dá sa to zvládnuť. Nakoniec posypeme cukrom a mlsáme. Najlepšie sú čerstvo naplnené, pretože potom trubička zmäkne a už nie sú chrumkavé akoby mali.









You May Also Like

0 komentárov