Používa službu Blogger.

Palacinková torta.

by - utorok, septembra 27, 2016

Nepoznám nikoho kto nemá rád palacinky. Palacinky sú TOP, akoby dnešná mládež povedala. Pri plnení palaciniek sa medze nekladú, ale ja si ich rada vychutnám aj čisté, práve spravené a ešte teplé. Je s nimi síce robota, ale stojí to za to si to odstáť pri tom sporáku a potom nastáva tá kreatívnejšia časť, plnenie.
S myšlienkou spraviť palacinkovú tortu som sa pohrávala už dlhší čas, ale vždy som uprednostnila iný recept pred týmto. Pritom je to úplne jednoduché a v podstate mám všetky suroviny doma, takže by som ju mohla robiť aj každý týždeň. No minule som dostala strašnú chuť na palacinky a povedala som si, keď palacinky tak honosne.Preto som ich naplnila tvarohovo smotanovou plnkou striedavo s jahodovým džem a s kopou lesného ovocia, bohužiaľ len mrazeného. Chutila výborne, len sa ťažšie krájala, ale po hodinke v chladničke bola dokonalá.
Takisto som použila prvý krát otočný podnos z Ikea a poviem vám, zdobí sa na tom príjemne a hlavne táto tortička, kedže má toľko poschodí. Už sa neviem dočkať ďalšej. 

  • 220 g hladká múka
  • 3 vajcia
  • 500 ml mlieko
  • 2 balíčky vanilkový cukor
  • štipka soli
  • olej na vypráženie
  • 300 g šľahačkovej smotany
  • 250 g tvaroh
  • práškový cukor podľa chuti
  • 100 g mrazené ovocie
  • džem podľa chuti
Prvých 5 surovín spolu vymiešame na palacinkové cesto a necháme na 30 minút odležať v chladničke. Potom klasicky spravíme palacinky. Radšej na menšej panvici, nech sú palacinky menšie, ale nech ich je viac, aby bola tortička vyššia. Necháme vychladnúť.
Smotanu vyšľaháme do tuha. Pridáme rozmrazené ovocie, cukor a tvaroh. Palacinky ukladáme postupne na seba a striedame vrstvu krému a džemu. Vrch potrieme krémom a posypeme ovocím a orechmi.





You May Also Like

0 komentárov