Používa službu Blogger.

Jablková bábovka s orechami.

by - nedeľa, septembra 04, 2016

Začiatok septembra. Ach ako ten čas letí. Zajtra zas do školy a keď som to prepočítala, že za 4 mesiace je koniec roka až ma zamrazilo. Kam sa ten čas stráca? Veď len teraz som sa opájala vôňou a chuťou jahôd a teraz už zbieram prvé jablká. Nepochybne som sa na ne tešila rovnako ako vtedy na jahody, ale pocit že 3/4 roka je už za nami mi príde šialený. 

Jablká sú pre mňa jesenná surovina N°1. Vôňa práve vytiahnutého jablkového koláča so škoricou z rúry je jesenná až dosť a patrí do mojej TOP 10 jesene. Ale veď jeseň ešte nezačala! To len nám školopovinným sa to zdá, že nastala jeseň nášho života. Už žiadne ponocovania, celodenné výlety v prostred týždňa a vypekanie kedy sa mi len zachce. Dúfam, že si aj počas školského roka nájdem vždy čas niečo napiecť. Veď si potrebujem obaliť nervy niečím chutným. 
Jablkovú bábovku som upiekla spontánne, síce som začala podľa receptu, ale tak som ho pozmenila, že sa na ten pôvodný vôbec nepodobá a to ma na tom baví. Experimentovať, pridávať, uberať a baviť sa. Ideálna na raňajky pre sladký štart do dňa.

  • 5 vajec
  • 200 g maslo
  • 200 g práškový cukor
  • 1 balíček PDP
  • 4 väčšie jablká
  • šťava a nastrúhaná kôra z 1 citróna
  • 2 ČL škorice
  • 50 ml mlieko
  • 100 g nasekané orechy
  • 300 g hladká múka
Jablká si očistíme a postrúhame. Pridáme kôru a šťavu z citróna a premiešame. Maslo vymiešame s práškovým cukrom. Postupne zamiešame po jednom vajcia. Pridáme jablká, mlieko a zmiešanú múku s PDP a škoricou. Nakoniec prídu na rad aj orechy a všetko dobre premiešame. Nalejeme do pripravenej bábovkovej formy a pečieme pri 170 °C.
Po vyklopení bábovku môžeme posypať cukrom alebo poliať čokoládou a posypať nasekanými orechmi.







You May Also Like

0 komentárov