Používa službu Blogger.

Tvarohové slimáky.

by - nedeľa, septembra 11, 2016

Posledný týžden som nebola moc aktívna, pretože som bola na výprave v Prahe. Školská akcia, pri ktorej som síce nemala dosť času obhliadnuť si celú Prahu ale stálo to zato. Praha je skutočne nádherná. Vedela by som si predstaviť, že tam bývam a pečiem ha ha. A keďže na každý výlet treba občerstvenie pripravila som si na cestu tieto skvelé tvarohové slimáky. Cesto je podobné kysnutému ale je vláčnejšie a myslím, že aj chutnejšie. Plnila som ich dvoma plnkami. Jedna bola kakaová a druhá džemová s orechami. Do oboch som pridala kúsky čokolády resp. chocolate chips. Vynikajúce na cesty, ale aj na raňajky, poprípade ku kávičke alebo čajíku.
Tento výborný recept som prebrala z knihy od skvelej Angie a trochu som ho upravila. Pár vecí som pridala a niektoré som ubrala. Vznikli z toho chutné slimáky plné radosti. Nebudem napínať a vrhnime sa na recept.

  • 250 g tvaroh ( hrudkový/jemný)
  • 50 ml mlieko 
  • 50 ml olej 
  • 250 g hladká múka
  • 80 g trstinový cukor
  • kôra z 1 citrónu
  • 1/2 balíčka PDP
Najprv si vypracujeme cesto. V miske rozmiešame tvaroh s cukrom a pridáme olej a múku. Prášok do pečiva zmiešame s múkou a vypracujeme cesto. Keď už sa nelepí na misu ani na ruky, vyklopíme ho na dosku a rozdelíme na 2 časti. Obe časti rozvaľkáme na pomúčenej doske.
  • kakao
  • cukor
  • maslo/olej
  • chocolate chips
  • džem podľa chuti
  • orechy (vlašské)
Na jednu časť rozotrieme trochu rozpusteného masla, len toľko, aby kakao držalo na mieste a posypeme kakaom a cukrom. Je len na vás či dáte práškový alebo kryštálový, ale myslím, že je lepšie dať kryštálový. Posypeme ešte kúskami čokolády alebo chocolate chips a opatrne zatočíme. Krájame cca 1-1,5 cm kúsky a ukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie.

Druhú časť potrieme džemom, ja som použila jahodový, a posypeme orechami a ak vám chutí čokoláda tak moc ako mne, tak pridáme aj sem čokoládové kúsky. Postupujeme ako pri prvej časti a pečieme pri 180 °C.
Neviem prečo, ale mne sa všetky prilepili na papier a nešli odllepiť, tak neviem či je chyba v papiery alebo koláčikoch. Každopádne môžete vyskúšat piecť len na plechu a dajte mi vedieť či sa dali odllepiť.







P.S. Sledujte ma na mojom novom instagrame.  @rybkavkuchyni

You May Also Like

0 komentárov