Používa službu Blogger.

Pivová.

by - pondelok, júla 18, 2016

Pivo nie je môj obľúbený nápoj ale po vyskúšaní tejto pivovej torty asi pozmením svoj názor. Kto by to bol povedal, že sa tak dokonale hodí do koláča a spolu s čokoládou sa bude úžasne rozplývať na jazyku? Ja určite nie. Pivo torte dodáva šťavnatosť a človek by sám podľa chuti nezistil, že tam nejaké pivo je. Dobre sa skrýva beťárisko.
Vrchný krém z mascarpone a smotany krásne tortičku odľahší a osvieži. Ovocie je čerečnička na torte, ako sa hovorí. Ozdobením torty kyslými bobuľami som dostala tretí rozmer tejto dobroty. Spája sa tu sladkosť, sviežosť a kyslosť zároveň a je to dokonalé. Na tanierik si určite naložte toho ovocia viac alebo posypte celý povrch torty nech to má ten správny "drajv". Alebo som rozmýšľala, že to ovocie rozpustím s trochou cukru a spravím z toho takú omáčku na obliatie ale úprimne sa mi už nechcelo, tak som to nechala tak. Myslím, že nechať ju vychladnúť cez noc jej spraví len dobre, aj keď už teraz je veľmi chutná.
Dlho som sa ju chystala spraviť po tom, čo nám krstná doniesla kúsok na ochutnávku. Už vtedy mi padla do brucha. Recept som si konečne vypýtala až nedávno a pustila sa do pečenia. Vrelo ju odporúčam vyskúšať a potom ju piecť v pravidelných intervaloch.



Suroviny:
  • 250 ml čierne pivo
  • 250 g maslo
  • 75 g kakao
  • 2 vajcia
  • 400 g práškový cukor
  • 140 g kyslá smotana
  • 275 g polohrubá múka
  • 1 ČL vanilková aróma
  • 2,5 ČL sóda bikarbóna
  • 300 g mascarpone (ja som dala 500g - 2 balenia)
  • 125 ml smotana na šľahanie
  • 4 PL práškový cukor (podľa chuti)


Postup:
Vo väčšej nádobe zohrejeme pivo spolu s maslom nakrájaným na plátky. Ak je už maslo skoro celé roztopené dáme nabok a pridáme kakao, cukor a dobre premiešame.
V druhej miske rozmiešame kyslú smotanu, vajcia a vanilkovú arómu a pridáme do cesta. Pridáme preosiatu múku so sódou bikarbónou a všetko dobre premiešame. Vylejeme do tortovej formy. Ja som použila s priemerom 24 cm ale kludne použite aj väčšiu, kedže ja som mala cesto dosť vysoké. Pečieme na 180 °C 10-20 minút, potom teplotu znížime na 160 °C. Aj tu samozrejme použijeme špáradlový test.
V miske si vymiešame všetky suroviny na krém. Mascarpone, smotanu a cukor. Všetko dobre rozmiešame a vylejeme na vychladnutý korpus. Necháme v chladničke zachladiť a ozdobíme ovocím.















You May Also Like

0 komentárov