Používa službu Blogger.

Brownie cookies.

by - pondelok, októbra 26, 2020

Asi by som sa mala opäť predstaviť, heh. Moje meno je Lucia a kedysi som tu často písala príspevky s receptami. Potom však nastalo zvláštne "Covid" obdobie, sťahovanie, nechuť, stratenosť, ktoré vystriedalo obdobie pečenia objednávok pre rodinu ale i ľudí, čo ma oslovili. Mala som možnosť upiecť veľa tôrt, jednu aj svadobnú a vyskúšať nové druhy koláčov. 💗 Svoju tvorbu som s vami zdieľala aspoň na Instagrame a Facebook stránke (@rybkavkuchyni). Objednávky sa však odmlčali a kvôli druhej vlne covidovej je málo práce a veľa voľného času. Čo vám budem hovoriť, na zadku dlho neobsedím, to ma baví max 2 dni a dnes som už musela niečo robiť! Doobeda som sa hrajkala s jesennou výzdobou ale čo poobede?! Zo všadiaľ na mňa vyskakovali lahodné fotky cookies, tekvicové, klasické, čokoládové aj halloweenske. Ja som však mala chuť na extra čokoládové. Brownie cookies! V Anglicku som v jednej "hipster" kaviarni taký jeden mala, s pistáciami. Och, to boli časy. Tu naokolo je tak málo poriadnych kaviarní kde vedia robiť kávu, že prsty na jednej ruke sú priveľa. Kaviarní a cukrární je hojne, však kvalitu prebila kvantita a nezainteresovaný personál to celé podčiarkne dvomi hrubými čiarami. Och, často snívam o svojom podniku, kde by sa o kávu staral môj milý a ja vám každý deň s láskou pripravovala nové dezerty... možno až príliš často. Všetko by sa tam robilo s láskou a poctivo.
Síce nie som extra veľký kávičkár, ale spomienka na anglickú kaviareň, čoko cookies a flat white sa mi vryla do chuťových pohárikov. Dnes som si teda zaspomínala a upiekla brownie cookies. Čokoholické nebo kamaráti! Najlepšie cookies, čo som doteraz upiekla a to nekecám, keďže pre mňa boli cookies vždy veľký strašiak a nedarilo sa mi s nimi. Recept je jednoduchý, celkom rýchly a neskutočne dobrý! Nabudúce však použijem viac pistácii a posekám ich na väčšie kúsky. Rozvoňajte si dom aj vy a upečte si Brownie cookies... a ako môj otec s jedným v ruke odpovedal na vetu: "Upiekla som cookies" ... "Veď cookám".

Recept na 18 cookies:

  • 70 g maslo
  • 100 g kryštálový cukor
  • 50 g hnedý "mokrý" cukor
  • 2 vajcia
  • 220 g čokoláda
  • 1/2 ČL soľ
  • 90 g hladká múka
  • 5 g prášok do pečiva
  • 15 g kakao
  • (70 g posekané pistácie)
  • 100 g čokoládové kúsky
Maslo, oba cukre a vajcia šľaháme približne 5 minút. Postupne pridávame rozpustenú čokoládu. Následne primiešame všetky sypké suroviny a na záver čokoládové kúsky a odporúčam nevynechať aj pistácie či iné orechy. 
Pomocou naberačky na zmrzlinu ukladáme kôpky cesta na plech s papierom na pečenie. Pred pečením môžeme cookies posypať orechami alebo čoko kúskami. Aby sme predišli prilepeniu cesta na naberačku, za každým kopčekom ju namočíme do čistej vody a zľahka oklepeme. Pečieme pri 175 °C 12-15 minút. Necháme vychladnúť na plechu. Sladkú chuť!!!

You May Also Like

0 komentárov