Používa službu Blogger.

Rebarborový krém. Rebarborový curd.

by - utorok, mája 26, 2020

Po veľmi dlhom čase odmlky som si našla čas a píšem na blog. Rok 2020 je všetko len nie jednoduchý. Je to chaos a neistota, ale ja mám to šťastie, že mi nič nechýba (okrem práce) a môžem celú situáciu prečkať v pohodlí domova so svojou rodinou. Chaos sa mi dostal tak hlboko pod kožu, že mám problém sa koncentrovať na veci, čo som robila ešte keď som bývala v UK a často mi chýba motivácia, hlavne k blogovaniu. Kto ma sleduje na IG vie, že radosť z pečenia ma neopustila, skôr zažívam, dalo by sa povedať, blogerskú krízu. Zamýšľam sa čo ďalej, či má môj sen zmysel, či som niekomu na osoh, či na to všetko mám. Akútne už po 4 mesiacoch doma potrebujem prácu, ale kde ju nájsť... Ako sa však hovorí: Nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie... a to ma z časti ukludňuje.
Vec, ktorá ma ale mrzí asi najviac je, že jarné prebúdzanie prírody sa muselo diať bez našich obdivujúcich pohľadov. Tento rok nám príroda vyrástla bez nás a ja som sotva postrehla, kedy odkvitla posledná púpava. Neskoré mrazy potrápili ovocné stromy a úrody bude málo. Príroda nás však nenechala na holičkách a tešiť sa môžme na jahody, maliny či jablká a zeleninu. 
Moja potencionálna svokra ma obdarovala veľkým zväzkom rebarbory a ja som premýšľala, či upiecť božský kysnutý s tvarohom, crumble alebo niečo nové. V chladničke sa nám nakopili bielky a voľba padla na Pavlovku. Ako však do nej zapracovať rebarboru? No predsa v podobe "curdu". Ten sa dá použiť na 1000 spôsobov, do rôznych koláčov aj na pečivo či raňajkovú jogurtovú misku. Je to skutočne univerzálny produkt použiteľný presne tak, ako potrebujete. Veď vyskúšajte...


Recept (1 veľký zaváraninový pohár)

  • 400 g rebarbora
  • 150 ml voda
  • 300 g kryštálový cukor
  • 4 vajcia
  • 1 citrón
  • červené farbivo podľa potreby
  • 120 g maslo
Rebarboru si umyjeme a očistíme. Nakrájame ju na menšie časti a spolu s vodou ju rozmixujeme na pyré. Prepasírujeme cez sito a dáme variť s ostatnými ingredienciami okrem masla. Varíme dokým nám krém nezačne hustnúť a keď zovrie, odstavíme z ohňa a zapracujeme maslo a podľa vôle aj farbivo. Necháme vychladnúť a používame podľa potreby.





You May Also Like

0 komentárov