Používa službu Blogger.

Makový cheesecake.

by - pondelok, apríla 24, 2017

Krásny pondelok priatelia! Už je to týždeň, čo som sa naposledy ozvala a za ten týždeň sa vystriedali tuším všetky ročné obdobia až mi to príde, že naposledy som sem niečo písala pred rokom. Človek sa tešil z pár slnečných dní, ale počasie si chcelo vystreliť, tak nám zase šuplo zimu. ACH! Ostáva nám už len veriť, že sa to počasie konečne umúdri a dovolí nám odložiť zimné bundy do skríň.
MAK. Z detsva si pamätám ako sme ho každý rok sadili a v lete, keď už bol súci na zber, sme našim pomáhali "štikať". Moja obľúbená činnosť bolo preosievanie a ešte obľúbenejšia zabáranie prstov do lavóra s makom. Úžasný pocit, cítiť toľko malých guličiek, ako sa uhýbajú blížiacej sa ruke a rozutekajú sa pomedzi prsty.
V detstve, okrem pocitu maku na prstoch, som sa mu dosť vyhýbala. Nebol mi moc po chuti a tak som volila iné varianty závinov, štrudle a podobne. Ako som rástla aj moje chute sa zmenili a teraz je mak môj kamarát. Pomaly som sa skamarátila aj s cheesecakami (moje prvý menší úspech bol čokoládový tu) a tak som na oslavu spojila dvoch nových kamarátov dokopy. Z výsledku som bola nadšená. Väčšinou sú pečené cheesecaky hutné a veľmi veľmi sýte, ale tento je ľahučký a svieži. Taká som bola šťastná keď vychladol a videla som, že zostal krásne rovný, bez žiadnej priehlbiny. Toto je môj prvý exemplár takého krásneho výzoru. Len tak ďalej Lucia!
Do popredia sa veľmi dostal trend jedlých kvetov a ja len jásam. Respektíve moja duša labužníka kvietkového jása a raduje sa, pretože nie je nič krajšie, ako spojiť 2 najkrajšie veci na svete: koláčiky a kvety. Dokonalá symbióza, dokonalý svet! No a keďže u nás na dvore vyrástlo veľa fialiek, jednu som pokusne ochutnala a nič sa mi nestalo, tak som nimi ozdobila tento romantický cheesecake. Veru naša návšteva mi moc neverila, že sú jedlé a fialky zostávali na tanieroch. RIP. Tieto divé nemajú nejakú špeciálnu chuť, ale je jeden druh, ktorý ževraj chutí sladko a je veľmi dobrý. Snáď sa k nemu niekedy dostanem aj ja a nebudem žuvať len divočinu z dvora.
Tento týždeň bude opäť dosť náročný, keďže sa sestra v sobotu vydáva a s maminu budeme piecť, pripravovať, upratovať o 106. Veľmi sa teším a zároveň som veľmi nervózna z pečenia torty pre ňu, keďže budem robiť prvý krát viac poschodovú a bude ju jesť fakt veľa ľudí a chcem, aby všetkým chutila. Budem sa o to snažiť a preto sa ozvem asi zas o týždeň buď s novým receptom, alebo zhodnotením. Zatiaľ sa majte, spievajte básne a dobré koláče papajte. ☮

  • 200 g maslové sušienky
  • 120 g roztopené maslo
  • 500 g jemný tvaroh
  • 200 g smotanová nátierka
  • 400 ml kyslá smotana
  • 4 vajcia
  • 100 g pomletý mak
  • 150 g kryštálový cukor
  • kôra a štava z 1 citróna
Sušienky pomelieme a zmiešame s roztopeným maslom. Vznikne nám mrvenička ktorú rovnomerne utlačíme na spodok stredne veľkej tortovej formy.
Tvaroh, smotanovú nátierku, smotanu a cukor spolu vymiešame. Po jednom primiešame vajcia. Nakoniec prisypeme mak a kôru aj šťavu z citróna a dôkladne premiešame. Vylejeme do formy a pečieme pri 140 °C 60-65 minút. Ja som si pod cheesecake dala plech s vodou, overilo sa mi to ako dobrý spôsob, aby cheesecake nesplasol. Okraje budú tuhé ale stred by sa mal stále trepať. Necháme úplne vychladnúť v pootvorenej rúre. Až keď je úplne vychladnutý, dáme ho ešte odležať na pár hodín do chladničky.





You May Also Like

0 komentárov