Používa službu Blogger.

Chlebík s prekvapením vo vnútri.

by - pondelok, apríla 17, 2017

Ako prvé Vám chcem oneskorene popriať pekné sviatky, aj keď už sú u konca verím, že ste ich prežili v pokoji, radosti a v sladkosti. 
Ja som sa vyšantila opäť v kuchyni a z plánovaných 5 kusov koláčov vyšlo len 4, tak som musela vymyslieť niečo, čo by vyvolenú päticu uzavrelo. Predstavovala som si niečo raňajkové, chutné a rozkošné a myslím, že sa mi to podarilo. Nazvala som to chlebík, ale nie sú v ňom žiadne kvasnice, ani chuťovo to chlebík nepripomína, ale tvar taký má a keďže by som to nezaradila do zákuskov, ani do koláčov, ani do buchiet, inu prischol mu názov chlebík. Dokonca chlebík s prekvapením vo vnútri, pretože sa v ňom ukryl zajko Schovajko.
Musím sa priznať, že po celom chlebíku mi nevyšiel tak pekne a v niektorých častiach sa do neho zamiešalo biele cesto a pokazilo ho a preto vás prosím, dbajte na to, aby ste nepoškodili pri nalievaní bieleho cesta hnedých zajačikov, aby vyšli pekní a veselí. Upečených zajačikov nemusíte dávať zamraziť ani nič podobné, ako som čítala v niektorých receptoch, len ich vykrojte a dobré je, keď ich ešte mierne teplých k sebe poprilepujete, budú lepšie držať.
Výborný na raňajky s čajíkom alebo kakavkom a je to super recept na zabavenie detí. Určite z toho budú mať veľkú noc radosť a keď sú zajtra ešte tie prázdniny, o zábavu máte postarané, keďže má byť tak škaredo vonku.
Mňa v stredu čakajú praktické maturity, tak dúfam že to zvládnem bez väčších komplikácii a vám prajem hladký priebeh skráteného pracovného týždňa a dúfam, za nás všetkých, že sa počasie rýchlo umúdri a bude opäť 15+.



Tmavé cesto:

  • 120 g maslo
  • 120 g kryštálový cukor
  • 2 vajcia
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 40 g kakao
  • 100 g hladká múka
  • mlieko podľa potreby
Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom a vanilkovým extraktom. Pridáme vajcia a poriadne vymiešame. Múku zmiešame s kakao a postupne pridávame do zmesi. Ak je cesto husté, prilejeme trochu mlieka. Cesto vylejeme do malého plechu (25x25) vystlaným papierom na pečenie. Pečieme pri 180 °C. Po vychladnutí vykrajujeme zajačikov, ktorých budeme vkladať do bieleho cesta.

Biele cesto:
  • 250 g maslo
  • 200 g kryštálový cukor
  • 5 vajec
  • 3 ČL vanilkový extrakt
  • 200 g hladká múka
  • 1/2 balíka kypriaceho prášku
  • mlieko podľa potreby
  • na ozdobu: čokoláda, čokoládové vajíčka, zmes orechov
Postup je rovnaký ako pri tmavom ceste. Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom a vanilkovým extraktom. Pridáme vajcia a poriadne vymiešame. Múku zmiešame s kypriacim práškom a postupne pridávame do zmesi. Ak je cesto husté, prilejeme trochu mlieka. Do formy na biskupský chlebík si dáme papier na pečenie. Nalejeme 1/3 bieleho cesta, do ktorého rovnomerne poukladáme vykrojené zajačiky. Opatrne zalejeme ostatným cestom a pečieme pri 180 °C. Po vychladnutí polejeme roztopenou čokoládou a ozdobíme.







You May Also Like

0 komentárov