Používa službu Blogger.

Čučoriedkovo-broskyňový cheesecake.

by - streda, júla 31, 2019

Túto kombináciu som mala na svojom to-do liste veľmi dlho. Tento týždeň som premýšľala celé 2 dni čo upečiem a žreb padol na cheesecake len preto, že som mala naň chuť a dlho som žiadny nerobila. Cheesecaky mám veľmi rada a môj milý ešte radšej. Viem že v otázke cheesecakekov sú len 2 typy ľudí: tí ktorí ich milujú a tí ktorí ich nenávidia. Ja som na strane milovníkov a úprimne nechápem, prečo by ich niekto nemal mať rád. Teda možno viem, ale len preto, že som ich zo začiatku nemala rada kvôli tomu, že sa mi ich nedarilo upiecť. Po čase som sa to konečne naučila a vytratila sa aj nenávisť. 
Po prvý krát som skúsila aj obalenie stien sušienkami a vyzerá to veľmi dobre. Trošku ešte zapracujem na tom vrchnom dokončení a bude to dobré, čo myslíte? A čo sa týka tej kombinácie, k tomu Vám môžem povedať len jedno: skúste a uvidíte. Farebne je to zážitok a chuťovo je to veľmi príjemná zmena. Možno by som ešte každý odkrojený kus poliala slaným karamelom a bola by to BOM-BA!


  • 400 g maslové sušienky
  • 160 g maslo
  • 800 g smotanová nátierka
  • 150 g kryštálový cukor
  • 100 ml mlieko
  • 4 vajcia
  • kôra z 1 citróna
  • 200 g kyslá smotana
  • 150 g čučoriedky 
  • 1 PL kukuričný škrob
  • 3 broskyne 
  • 3 PL kryštálový cukor
  • 1 ČL prášková želatina
 Maslové sušienky si najskôr rozdrvíme buď v robote alebo na strúhadle a zmiešame s roztopeným maslom. Zmes vysypeme do papierom vystlanej formy s priemerom 21 cm a rovnomerne uhladíme na spodok a steny formy. Počas prípravy náplne necháme zachladiť v chladničke.
Na náplň si vymiešame nátierku s cukrom. Pridáme postupne mlieko, kôru z citróna a po jednom vajcia. Primiešame aj kyslú smotanu a na záver čučoriedky obalené v 1PL škrobu. Vylejeme do pripravenej formy a pečieme s plechom naplneným vodou pri 160°C cca 1 hod alebo dokým boky budú už stuhnuté ale stred sa bude stále hýbať. Vypneme rúru a pootvoríme dvierka. Takto necháme cheesecake "dôjsť" cca hodinu a potom, kým ho dáme do chladničky, ho necháme na kuchynskej linke úplne vychladnúť.
Broskyne si nakrájame na tenké plátky a spolu s cukrom varíme do mäkka. Vychladnuté broskyne ukladáme na vrch cheesecaku. Zvyšnú šťavu zmiešame so želatinou, necháme prevrieť a potierame ňou broskyne. Necháme ešte zachladiť na cca 30 min a môžeme podávať. Sladkú chuť!






You May Also Like

0 komentárov