Používa službu Blogger.

Broskyňové koláčiky.

by - štvrtok, júla 18, 2019

Neviem či niekedy začnem písať článok inak, ako s vetou: po dlhej dobe sa zase ozývam. Prázdniny, neprázdniny, čas si nejak neviem stále nájsť. Je ťažké moje 2 dni voľna naplno využiť a stihnúť si aj oddýchnuť, aj sa venovať svojmu milému a blogu. V poslednom období je pre mňa aj ťažké niečo upiecť, aby to nejak vyzeralo a bolo to hodné pridania. Síce nezaháľam, ale moje experimenty nedopadajú najlepšie. A potom vyšlo slnko a dozreli broskyne...
Respektívne upiekli sa broskyne. Sladučké a šťavnaté sťa práve odtrhnuté z toho najlepšieho stromu v sade. Na tieto koláčiky som narazila asi tak 2 roky dozadu a odvtedy som sa k nim nedostala, až teraz. A ako dobre som spravila! Nie len že vyzerajú super duper rozkošne a reálne, dokonca sú aj vynikajúce a leto vyvolávajúce aj v tom najdaždivejšom počasí. Sú trošku pracnejšie, ale určite nie sú zložité. Za to dám ruku do ohňa priatelia!
Pri ich výrobe som prišla na pár poznatkov, s ktorými by som sa chcela s vami podeliť. 
A) mandľovú múku som pridala preto, lebo sušienkam dodajú super chuť, ale  bez výčitiek svedomia ju môžete vynechať a nahradiť ďalšou múkou a broskve nestratia na chuti, sľubujem!
B) sušienky treba piecť na nižšej teplote, aby nepopraskali a nechať jedno oko pri rúre aj keď idete len na malú, lebo sú upečené raz dva
C) ricotta je pre mňa luxusná exotika, nabudúce skúsim tvaroh
D) sušienky sa dajú spájať aj samotným džemom alebo inou plnkou podľa vašej chuti
E) najprv som skúšala broskyne namáčať do zafarbeného mlieka, ale nemalo to ten pravý WOW efekt, ktorý docielite štetcom
A to by malo byť všetko z epizódy, čo Luciu naučilo pečenie broskýň. Neviem sa na ne vynadívať a dojesť takisto. Chytro si idem po jednu do chladničky.


PRIATELIA! Mám obrovskú novinku, ktorú ste si určite už všimli a tou je moje prvé video. Úple som z neho nadšená ako vyšlo, aj keď sama si uvedomujem, že nie som žiaden Tarantino. Pri tých podmienkach, ktoré mám (natáčané mobilom, na stole v izbe so stojanom z AliExpress), je to vskutku nadľudský výkon. Musím sa predsa trochu pochváliť. Dúfam, že sa Vám bude páčiť a že to nie je posledné video. Poteším sa každej spätnej väzbe a názoru. A teraz šup sa na tieto úžasné broskyňové koláčiky.


Recept na 20 kusov:
  • sušienky:
  • 3 vajcia
  • 100 g kryštálový cukor
  • kôra z 1 citróna alebo pomaranča
  • 110 g roztopené maslo
  • 120 ml mlieko
  • 2 ČL prášok do pečiva
  • 440 g hladká múka
  • 100 g mleté mandle (môžete vynechať a nahradiť ďalšou múkou)
  • krém:
  • 400 g ricotta alebo tvaroh 
  • broskyňový džem
  • cukor podľa chuti
  • na dokončenie
  • cca 50 ml mlieko
  • červené (aj žlté) farbivo
  • kryštálový cukor
  • lístky mäty alebo medovky
Začneme prípravou sušienok. Vajíčka vymiešame s cukrom. Pridáme kôru, mlieko a maslo. Múku, mandle a prášok do pečiva spolu zmiešame a na 3x primiešame do vajíčkovej zmesi. Vypracované cesto necháme cca 15 minút odležať v chladničke. Rúru si rozohrejeme na 160 °C. Z cesta tvarujeme malé guličky (25-30 g) a ukladáme na plech s dostatočným odstupom. Pečieme približne 10 minút alebo dokým je cesto na spodu hnedé. Necháme vychladnúť.
Na krém si vymiešame ricottu alebo tvaroh s džemom. Kto má rád veľa sladkého, môže pridať aj práškový cukor. Džemu podľa chuti, ja som dala 2 veľké lyžice. Pred použitím necháme trošku zachladiť.
Každú sušienku vydlabeme nožíkom a naplníme krémom. Sušienky spájame k sebe a vytečený krém vytrieme nožom. Necháme na chvíľu zachladiť.
Červené farbivo si rozmiešame v troche mlieka a štetcom maľujeme broskyne. Ja som nakoniec použila aj žltú, aby boli viac reálnejšie. Broskyne následne obalíme v kryštálovom cukri a na záver ozdobíme lístkom mäty. Sladkú chuť!







You May Also Like

0 komentárov