Používa službu Blogger.

Citrónovo-makové tarty.

by - štvrtok, júla 25, 2019

Konečne aj na naše anglické hlavy udreli horúčavy a aj keď teplo nemusím, veľmi sa z toho teším. Po toľkých upršaných a veterných dňoch je potenie zásluha. Ak sa človek rozhodne v týchto teplých dňoch mlsať, je treba mať po ruke niečo svieže a ľahké. Presne ako tieto tarty. V obchode som narazila na tieto nádherné tartové mištičky za pouhé 3 libry! V hlave som mala hneď jasno, čo budem ďalšie piecť. Mak s citrónmi tvoria dokonalú symbiózu, to mi verte. Ak ste túto kombináciu ešte neochutnali, určite si ju zamilujete. Ja som si na vrch dala ešte jahody, ktoré sa k základným chutiam tartu nesmierne hodia, ale možností je mnoho. Môžete si k nim dať trochu vyšľahanej šľahačky na ešte väčšie osvieženie alebo pofŕkať horkou čokoládou na zmiernenie kyslosti. Ak sa Vám nechce tak posypte len cukrom a naopak, ak chcete povýšiť tieto tarty na Mischelinskú hviezdu, spravte si taliansky meringue a trošku ho opáľte s flambovaciou pištoľou. 
K citrónom ma to toto leto veľmi ťahá a myslím, že to nie je posledný citrónový recept tejto sezóny. Dokonca môj mini sen je mať doma citrónovník. Tak dúfam, že raz sa mi môj mini sen splní a budem si môcť upiecť tieto tarty v bio eko free from verzií. Stay tuned (zostaňte naladení)...


Recept na 6 12cm tartov alebo 1 veľký:

  • 250 g hladká múka
  • 60 g kryštálový cukor
  • 20 g mletý mak
  • 150 g maslo
  • 1 vajce
  • citrónový krém z 2 dávok
  • dozdobenie: jahody, šľahačka, čokoláda, práškový cukor, mak alebo bielkový sneh
Hladkú múku zmiešame s cukrom a maslom. Pridáme maslo a rukami jemne spracúvame, pomedzi prsty, do mrveničky. Pridáme zľahka vyšľahané vajce a miešame, dokým sa hmota nezačne formovať. Pozor, nemiesiť do spracovania jednotného cesta, stačí ak sa už začnú tvoriť väčšie časti spolu a cesto spolu drží. Nebojte, cesto bude spolu držať a bude krásne krehké. Takéto cesto zabalíme do fólie a necháme aspoň na hodinu odležať v chladničke. Následne cesto vyvaľkáme na zľahka pomúčenej doske na tenký plát a vystelieme ním tartové formy. Boky popritláčame prstami a nožom odrežeme zvyšné cesto. Takto necháme cesto zachladiť ešte na pár minút. Pečieme na slepo, s ryžou/fazuľou nasypanou do tartov obalenou v alobale, pri 160 °C cca 20 minút. Ku koncu odstránime záťaž a dopečieme 5-10 min. Necháme vychladnúť.
Podľa receptu na citrónový krém si pripravíme plnku, ktorú prepasírujeme cez sítko a lejeme do tartových škrupiniek. Necháme zapiecť pri 160 °C cca 10 min. Necháme vychladnúť a dozdobíme podľa chuti. Sladkú chuť!






,

You May Also Like

0 komentárov