Používa službu Blogger.

Citrónový chlebík.

by - štvrtok, augusta 22, 2019


August je pre mňa rušný mesiac. Rozlúčila som sa so svojou prácou, v ktorej som bola skoro rok, a prvý krát som oficiálne nezamestnaná. Zatiaľ je to lážo plážo, ale realita nastane až v septembri. Teraz ma čaká 20 krásnych dní doma a až potom sa môžem stresovať nájdením si práce. Držte palce!
Toto leto som nejak závislá na citrónoch. Síce je v Anglicku celý čas ako na jeseň, srdcom som bola v trópoch a piekla tak, aby som sa osviežila. Na citrónový chlebík som sa chystala už dlho a namnožené citróny v chladničke ma k tomu priam prinútili. V Anglii sa to volá Lemon drizzle a je veľmi populárny. V jednom fajn podniku naň chodíme s priateľom a odvtedy mi myšlienka jeho upečenia nedá pokoja. Vláčny, šťavnatý a plný chuti po citrónoch. Jednoduchý, nenáročný a rýchly koláč ku kávičke, čaju, na piknik, grilovanie, k vode či na raňajky. Dokonalé osvieženie na leto!


Recept:
  • chlebík:
  • 120 g maslo
  • 150 g kryštálový cukor
  • 2 vajcia
  • kôra z 3 citrónov
  • šťava z 1 1/2 citróna
  • 150 g kyslá smotana
  • 190 g hladká múka
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1/2 ČL soľ
  • nálev:
  • šťava z 1 1/2 citróna
  • 2 PL kryštálový cukor
  • poleva:
  • 100 g práškový cukor
  • 1 PL citrónová šťava
  • 1 PL mlieko
Maslo vymiešame s cukrom do hladka. Pridáme po jednom vajcia a postupne pridáme citrónovú šťavu, kôru aj kyslú smotanu. Sypké suroviny (múka, prášok do pečiva, soľ) spolu premiešame a najlepšie je preosiať do zmesi. Vymiešané cesto prelejeme do formy na biskupský chlebík a pečieme pri 180 °C cca 30-40 min. Po vybratí ho ešte teplí popicháme poriadne špajdlou a polejeme nálevom z cukru a citrónovej šťavy. Necháme vychladnúť.
Vrch môžete len posypať cukrom, natrieť krémom podľa chuti alebo potrieť polevou z cukru, šťavy a mlieka, ktorú vyšľaháme do leskla a potrieme ňou chlebík. Sladkú chuť!






You May Also Like

0 komentárov