Používa službu Blogger.

Tvarohové gule plnené ovocím.

by - pondelok, júna 17, 2019

Viete čo je nespravodlivé? Že veľmi veľa ovocia dozrieva naraz. Človek potom nevie, z čoho má upiecť skôr. Marhule, čerešne, jahody či iné? Vypekať sa každý deň nedá, tak zostáva buď zamraziť (ak je ovocie domáce) alebo si skrátka vybrať (ak ovocie kupujete). Priznám sa, že mne ako dedinárke, príde kupovať ovocie veľmi zvláštne. Nikdy som to robiť nemusela, len som išla do záhradky a naoberala si, koľko trebalo. Vtedy si človek uvedomuje, aké úžasné je byť z dediny a aké prospešné je si nájsť čas na záhradku, ktorá sa nám odvďačí stonásobne. Raz budem mať aj vlastnú so všetkým ovocím a nebudem ich musieť kupovať! 
Gule, guľky, guličky...
Opäť som podľahla tvarohu a upiekla tvarohové gule. Pravé jahodové. Brázdila som po internete a hľadala recept, na tie najlepšie, ale kto vie, ktoré to sú? No predsa tie moje! Počas hľadania som si uvedomovala ako vedia fotky lákať a zkreslovať. Musím sa priznať, že recept s peknou fotkou ma zaujme viac, ako ten so zlou či žiadnou. Máte to tak aj vy? Verím, že áno a preto sa musím snažiť svoje fotky vytiahnuť na profesionála. Všetky recepty mali spoločné suroviny tvaroh a vajce. Veľké rozdiely nastali pri "zahusťovaní". Niekto pridáva len strúhanku, niekde hrubú múku či polohrubú, inde zas bol mix a pár receptov pýta krupicu. Koniec koncov je to zrejme jedno čím ten tvaroh zahustíte, aby z toho vzniklo cesto a gule držali. Ja som sa rozhodla cesto obohatiť o madle a citrónovú kôru, pretože kde je tvaroh tam patrí aj citrón. Mandle môžete kludne vynechať, ale osobne by som vám to neradila, pretože s nimi sú gule VÝBORNÉ! Je na vás, ktoré ovocie použijete, ale lepšie sú menšie plody, ktoré hravo zabalíte do cesta. Jahody, marhule, maliny, slivky či snáď aj čerešne a brusnice.. skrátka aké ovocie máte nazvyš. Vynikajúce sú so strúhankou ale viem si ich predstaviť s orechami, kakaom, makom či len tak s cukrom ale určite v kombinácií s úžasnou ovocnou omáčkou. Tú si na na ne určite spravte a užívajte krásne počasie a tohtoročnú úrodu. Ja si ju môžem v UK tento rok len predstavovať a umelo vytvárať koláčikmi.


Recept:

  • cesto:
  • 500 g jemný tvaroh
  • 1 vajce
  • 50 g mleté madle
  • 200 g polohrubá múka
  • kôra z 1 citrónu
  • 50 g roztopené maslo
  • 2 PL kryštálový cukor
  • ostatné:
  • drobné ovocie
  • 100 g strúhanka
  • práškový cukor
  • omáčka:
  • jahody
  • cukor
  • citrónová šťava
V miske si vymiešame všetky suroviny na cesto. Ak je hmota ešte riedka, pridajte viac múky. Z cesta si odoberáme kúsky a obaľujeme v ňom ovocie ktoré sme si vybrali, dlaňami vytvarujeme guličku. Z cesta mi vyšlo 27 kúskov. V hrnci necháme zovrieť mierne osolenú vodu a varíme postupne guličky cca 5 minút, dokým nevyplávajú na povrch. Strúhanku opražíme na sucho na panvici a v miske zmiešame s práškovým cukrom podľa chuti. V strúhanke obaľujeme uvarené gule. 
Omáčku si pripravíme z očisteného, na drobno nakrájaného ovocia, cukru podľa potreby a šťavy z 1/2 citróna. Varíme do zmäknutia a potom omáčku rozmixujeme ponorným alebo iným mixérom.
Guličky podávame obalené v strúhanke, poliate omáčkou a môžme nadekorovať mandľami či lístkami mäty. Sladkú chuť!

 

 

You May Also Like

0 komentárov