Používa službu Blogger.

Cukinová bábovka/ Cuketová bábovka.

by - piatok, augusta 03, 2018

V posledno čase som si veľmi zamilovala cukinu. V rizote, opečenú s ostatnou zeleninou, k mäsu, ale do koláča som ju ešte nikdy nedávala, až doteraz. Urodilo sa nám kopec cukín, veľkých jak svet, tak som si povedala, že skúsim ju teda zúžitkovať a niečo upečiem. A tak sa aj stalo.
Bábovka je sladké, ktoré podľa mňa úplne vystihuje domov. Taká roztomilá nenáročná záležitosť. Úplne z nej sála útulnosť a pokoj. K čaju alebo káve na balkóne či v záhrade. Och, jedna báseň. Pripomína mi detstvo a začiatky pečenia. Moja mamina vie na tú našu klasickú bábovku recept naspamäť. A tak to má byť. Bábovka je skrátka základ.
Cukinová bábovka veru nepatrí medzi klasiky, ale určite je to chutné využitie sezónnej suroviny. Cestu dodá úžasnú vláčnosť a ak by ste sa obávali, že ju tam je cítiť, tak zbytočne. Ani stopy po cukine, len chutná vláčna kakaová bábovka. Kyslá smotana dodá ešte viac vláčnosti a jemnosti a škorica podškrtne chute. Ja som si dovolila bábovku ešte poliať čokoládovou ganache a dozdobiť malinami. Čokoládu odporúčam všetkými 10, veľmi sa k suchej bábovke hodí a vyzerá super. Nič viac ma k tejto dobrote ani nenapadá. Som veľmi milo prekvapená, chuťou aj textúrou. Jediné čo by som ešte odporučila je, že keď vám naboptná trošku viac ako mne, po vyklopení spodok jednoducho zrežte nožom a bábovka je krásna rovná.
Najlepšie je ak máte vlastného strážcu bábovky, ako ja. Otázka je, že keby odídem, či by ju ochránil sám pred sebou. Sú to BFF.
P. S: Je správne cukina alebo cuketa?


  • 250 g kryštálový cukor
  • 200 ml olej
  • 3 vajcia
  • 200 g kyslá smotana
  • 300 g múka hladká
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1 ČL škorica
  • 30 g kakao
  • 300 g cukina 
Cukinu si ošúpeme, rozkrojíme, vydlabeme vnútro a na struháku postrúhame na drobno. Cukor, olej a vajcia spolu miešame, dokým hmota nezdvojnásobí svoj objem a nezbledne. Pridáme smotanu a premiešame. V druhej miske si odvážime múku, pridáme sódu bikarbónu, prášok do pečiva, škoricu a kakao. Premiešame a postupne sypeme do cesta. Nakoniec primiešame cukinu a vylejeme do vymastenej bábovkovej formy. Pečieme pri 160 °C. Necháme vychladnúť.
Bábovku môžeme posypať cukrom alebo poliať roztopenou čokoládou zmiešanou s trochou smotany. Ja som pridala na ozdobu aj maliny. Sladkú chuť!













You May Also Like

0 komentárov