Používa službu Blogger.

Malinovo-čokoládová smotanová torta.

by - piatok, augusta 17, 2018

Leto je v plnom prúde a teploty dosahujú rekordné hodnoty. Prázdniny pomaly končia a môj odchod do UK sa neúprosne blíži. Musím sa priznať, že sa na cestu späť vôbec neteším. Doma je skrátka DOMA. Tu mám všetko čo potrebujem. Jediná nádej ktorú mám je myšlienka na to, že sa v druhom roku opäť priučím niečo nové a budem o krok bližšie k môjmu snu. Dokým nadíde deň môjho odchodu, mám ešte kopec času si užiť našu kuchyňu a vypekať pre svoju rodinu.
V takomto horúcom počasí sa nikomu ani jesť nechce. Aj tí najväčší žrúti obmedzia svoj apetít na minimum. Dodržiavanie pitného režimu je v takýchto dňoch oveľa dôležitejšie ako hocaký teplý obed. Jediný dezert, na ktorý pomyslíme, je zmrzlina či nanuk. Tím, ktorých zmrzlina už omrzela (dá sa to vôbec?!) alebo majú chuť na svieži dezert, odporúčam túto malinovo-čokoládovú smotanovú tortu. Opäť je názov veľmi dlhý. Rozmýšľala som aj nad tým, že tortu pomenujem nejak osobne, ale z názvu by nebolo vidieť, čo je to za torta, tak je názov zas dlhý, skoro ako celý recept. Ale poďme radšej k torte.
Použiť cookies miesto klasického korpusu sušienky+maslo som skúsila po prvé. Treba nájsť cookies, ktoré sú mäkké a vláčne. Je to úžasná náhrada už okukaných sušienok, bez pečenia a dodatočného masla. 3 vrstvy smotanového krému sú ľahučké a svieže. Bola som na vážkach čím poistiť krém pred nestuhnutím. Nevedela som, či použijem želatinu alebo stužovač šľahačky. Zvíťazil stužovač, pretože som želatinu nevedela nájsť. Nabudúce by som asi predsa len použila želatinu aj keď mnohým želatina v krémoch nepasuje. Ak by ste sa rozhodli pre želatinu tak 2 plátky budú určite stačiť. Malinová časť krému je veľmi bledá, kedže som nechcela použiť farbivo a veru, mala som. S kvapkou by som nič nepokazila, rozdiel medzi malinovou a bielou vrstvou by bol viac viditeľný. Čokoláda na vrchu zakončuje tento dekadentný dezert plný chutí. Jemná dekorácia s pár malinami úplne stačí na dotvorenie úžasného kúsku torty.
Torta vyzerá elegantne a veľmi lákavo. Jej jednoduchosť ju robí výnimočnou a vhodnou aj pre nie moc zdatného cukrára. U nás sa zjedla len taký fukot. Určite som ju nerobila naposledy. Maliny, ktoré mám od svojho milého, tortičke dodali pravú chuť ovocia a na vrchu vyzerajú rozkošne. Ďakujem ti drahý! Možno nabudúce použijem iné sezónne suroviny, napríklad jahody či ríbezle, alebo mi ten môj malinový kráľ opäť donesie ich úžasné maliny. 


  • 200 g jemných čokoládových cookies (ja som použila z Lidl - Grandino "soft baked")
  • 200 g smotanová nátierka/mascarpone
  • 200 g jemný tvaroh
  • 500 ml smotana na šľahanie
  • 5 PL práškový cukor
  • 100 g čokoláda
  • 60 g malín na pyré + za hrsť v celku a na zdobenie
  • stužovač šľahačky 
  • 100 g čokoláda 
  • 65 ml smotana na šľahanie
Cookies rozdrvíme na drobno. Kedže sú krehké a v celku vláčne, stačí ak ich pomrvíte prstami. Touto mrveničkou vystelieme spodok 22 cm guľatej formy. Cookies rovnomerne poutláčame na dno.
Smotanovú nátierku/mascarpone vymiešame s tvarohom a práškovým cukrom. V druhej miske vyšľaháme 500 ml smotany na šľahanie spolu do tuha. Stierkou postupne vmiešame vyšľahanú smotanu do prvej zmesi. Ja som dala stužovač až na záver, kedže som ho vôbec nechcela použiť. Možno by bolo lepšie ho pridať do smotany a vyšľahať spolu. Cesto rozdelíme na 3 rovnaké časti.
100 g čokolády si roztopíme a necháme mierne vychladnuť. Potom do nej po častaich zašľahávame 1/3 smotanovej zmesi. Táto časť pôjde na spodok torty. Rovnomerne rozotrieme a naň poukladáme maliny. 60 g malín rozmixujeme s ponorným mixérom a cez sýtko prepasírujeme do ďalšej 1/3 krému. Premiešame a navrstvíme na čokoládový krém s malinami. Poslednú 1/3 rozotrieme rovnomerne na vrch a necháme zatuhnúť. 
Medzitým si roztopíme čokoládu so smotanou v mikrovlnke alebo nad vodným kúpeľom. Opatrne nanesieme čokoládu na vrch a rozotrieme. Necháme zachladiť. 
Pomocou noža alebo utierkou namočenou do horúcej vody obtierame boky a uvoľníme formu od krajov. Zarovnáme okraje, ozdobíme a nakrájame. Sladkú chuť!










You May Also Like

0 komentárov