Používa službu Blogger.

Vianočné muffiny.

by - utorok, decembra 20, 2016

Už sa nám to blíži priatelia. Dnes som sa pustila do pečenia a s maminou sme si spravili zoznam, čo tento rok napečieme. Medovníky, vanilkové rožky, dlabky už máme a okrem nich budeme ešte piecť ďalších 9 druhov. Zhodli sme sa na čísle 12, čo sa mnohým bude zdať veľa, ale z každého druhú spravíme max. 20 kúskov a v našej rodine sa po tom zapráši. Ešteže mám tento týždeň už prázdniny a môžem spokojne piecť. 
Rozmýšľala som, či budem pridávať recepty aj na vianočné pečivo, ale usúdila som, že už je dosť neskoro na pridávanie receptov tohto druhu, kedže mnohí už majú vianočné pečenie za sebou. Ale rozhodla som sa, že spravím takú vianočnú rekapituláciu všetkého čo napečieme, jednak pre mňa, aby som mala prehľad do budúcich rokov a jednak aj pre vás ako inšpiráciu možno k silvestru alebo do budúcich rokov. 
Pre niektorých je vianočné pečenie stres, no pre mňa je to najlepší relax. Teda ak sa darí. Tento rok sa zatiaľ chvalabohu darí, tak dúfam, že to tak zostane. Ale keď máte z toho stres, alebo sa nedarí, čo je najlepšie na nervy? Samozrejme že niečo sladké a najlepšie čokoládové. Preto netreba čakať až do Vianoc a radosť si treba spraviť aj pred. Okrem toho je to skvelá poistka, že sa vám nikto nepustí do "koláčov na vianoce", pretože si môžu pochutnať na výborných vianočných muffinkách a na medovníky alebo linecké si ani nespomenú. Nemusíte po nikom húkať a stále omielať tú istú frázu, ktorú každý dobre pozná: "Nejedz to, to je na Vianoce!".
Keď som zbadala v DMku tieto neskutočné papierové košíčky, hneď mi v hlave preblesol vianočný recept na muffiny plné orechov, škorice a pomarančov. Sú proste neodolateľné, ako košíčky, tak aj muffiny. Vrch som bohato posypala všetkými surovinami, ktoré v nich vystupujú a sú jednoducho na zjedenie. Ak ešte máte pred sebou túto sladkú vianočnú povinnosť (pečenie), tak vám želám veľa trpezlivosti, nech sa vám darí a hlavne nech všetkým chutí. ❤
  • 3 vajcia
  • 100 g kryštálový cukor
  • 250 g kyslá smotana
  • 1 dcl olej
  • 2 pomaranče
  • 220 g hladká múka
  • 1 ČL škorica
  • 100 g kakao
  • štipka soli
  • 1/2 ČL sóda bikarbóna
  • 1 prášok do pečiva
  • 100 g nasekanej čokolády
  • 2 PL mleté orechy
  • nasekané orechy na vrch

Vajička vymiešame s cukrom do peny. Pridáme olej, smotanu a šťavu a kôru z pomarančov, ale trochu kôry si odložíme na vrch. Múku, kakao. prášok do pečiva, sódu bikarbónu, soľ spolu premiešame a postupne zamiešavame do mokrej zmesi. Nakoniec pridáme nasekanú čokoládu, orechy a všetko dobre premiešame. Ak by sa vám zdalo cesto príliš tuhé, pridajte trochu mlieka. Cesto rozdelíme do papierových košíčkov a vrch posypeme čokoládou, orechmi a pomarančovou kôrou. Po upečení to bude pekne vyzerať. Pečieme pri 180 °C.










You May Also Like

2 komentárov