Používa službu Blogger.

Niečo na spôsob brownies s extra prídavkom navyše.

by - nedeľa, júla 03, 2016

Každú nedeľu ráno listujem knižky, výstrižky, skrátka celú skrinku receptov a hľadám, čo dnes upečiem. Samozrejme ani táto nedeľa nebola výnimkou a tak ráno, pri jedení guličiek s mliekom, som si hľadala šťastlivca, ktorého vyberiem. Kedže som nemala po ruke žiadne špeciálne suroviny, musela som dôkladne študovať recepty, aby sa náhodou nestalo, že mi bude niečo chýbať. Dedina neponúka taký luxus, že aj v nedeľu je otvorený obchod,ale ja to len podporujem, veď nedeľa je čas na oddych a aj predavačky si ho zaslúžia.

Šťastlivec sa našiel, suroviny tiež boli všetky, takže hor sa do pečenia!



Prídavok navyše vznikol spontánne. Mali sme veľa bielkov, tak som spravila pusinky a zostalo mi trochu vyšľahaných bielkov, reku natrem to sem a čo sa nestalo? Úžasný koláčik na svete! Celkovo som pozmenila receptík po svojom a vznikla celkom chutná dobrota.
Tu je recept:

Suroviny:

na koláč
  • 180g vlašské orechy
  • 40g práškový cukor
  • 75g polohrubá múka
  • 100ml mlieko
  • 100g masla (teraz si uvedomujem, že som ho tam nedala, haha)
  • 4 PL džemu (ja som použila domáci egrešový, do koláčov je TOP)
  • 2 PL kakaa
  • 2 vajcia
  • 1 ČL kypriaci prášku
na sneh
  • 4 bielka
  • 250g cukor
  • farbivo (ľubovolné)

Postup:

Žĺtky vymiešame s cukrom. Pridáme džem, kakao, maslo, múku s kypriacim práškom, nasekané orechy a na koniec sneh z bielkov. Vylejeme do menšej formy (ja som dala do 20x30) a pečieme na 180°C 10-15 minút
Sneh si pripravíme z bielkov a cukru, ktoré najprv šľaháme približne 4 minúty nad vodným kúpeľom, aby sa cukor v bielkach rozpustil. Následne mixérom šľaháme do tuha. Môžme pridať farbivo a natrieme na koláč. Necháme piecť ešte ďalších 20 minút. 
Upečený koláč ešte teplý nakrájame a necháme vychladnúť.
Rada: Každému hreje rúra inak, tak si treba podľa skúseností čas upraviť podľa seba.







You May Also Like

0 komentárov