Používa službu Blogger.

Narodeninová torta.

by - utorok, júla 26, 2016

Moja? Ale čoby. Túto tortičku som robila pre môjho budúceho švagríka, môjho jediného fanúšika a vrchného ochutnávača. Na znak vďaky ho treba aspoň raz ročne odmeniť. Dúfam, že si aj on cení akú má sladkomilnú švagrinkú. Je to veľký fanúšik Simsonovcov, preto som mu musela vymyslieť niečo s tou tematikou. Dlho som hútala nad tým, čo dokážem vyrobiť/nakresliť a prišla som na toto jednoduché ale efektívne riešenie. Síce moje plány boli kdesi úplne inde, musela som sa zmieriť s jednoduchším návrhom.

Čokoládový korpus som mala odskúšaný už na iných tortách, aspoň som si to myslela. Mám pocit, že recept na ten dokonalý korpus som niekde stratila a zostali mi len oči pre plač. Upiekla som iný, ale kedže bol moc nízky, musela som spraviť ešte jeden. Plnku som chcela nejakú ľahšiu, maslové plnky sú smrť. Našla som plnku snov. Pudingovo-tvarohová! Tvaroh je veľký kamarát s citrónom a keď som tam postrúhala kôru a aj korpus poliala zmiešanou šťavou z neho, výsledok bol úžasný. Na plnku som ukladala ešte banány a pekne to do seba zapadalo. Torta bola najlepšia keď deň postála a všetko sa prepojilo. Keby som ju robila znovu, určite polejem korpus viac, alebo tam pridám džem, pretože bol dosť suchý. Jedla som aj suchší, ale tento tiež nebol najšťavnatejší. Poďme teda na to!


Korpus:
  • 5 vajec
  • 150 g kryštálového cukru
  • 120 g hladkej múky
  • 50 g kakao
  • 5 PL oleja
  • soľ
Bielky oddelíme od žĺtkov. Bielky vymiešame so štipkou soli do tuha. Postupne do nej zašľaháme asi na 3x cukor. Hmota musí byť dobre vyšľahaná. Pridáme zľahka olej a žĺtky. Múku premišame s kakaom a spolu preosejeme do cesta. Premiešame a nalejeme do tortovej formy. Pečieme pri teplote 150 °C približne 40 minút. Ak chceme tortu vysokú, spravíme si takéto korpusy 2.

Krém:
  • 500 ml mlieko
  • 1 vanilkový cukor
  • 2 Zlaté klasy
  • 200 g maslo
  • práškový cukor
  • 500 g tvaroh
  • kôra z 1 citrónu
Uvaríme si hustý puding z mlieka, Zlatého klasu a van. cukru. Necháme vychladnúť. Maslo vymiešame s cukrom, pridáme tvaroh, vychladnutý puding a kôru. Všetko dobre rozmixujeme.

Ešte budeme potrebovať:
  • banány
  • 150 g čokoláda na varenie
  • mlieko/smotana
  • marcipán alebo hocijakú poťahovú hmotu na ozdobenie a farbivo

Torta:
Oba korpusy som si prerezala na polovicu. Vrchnú časť jedného korpusu som obrátila opačne a dala na spodok. Zmiešala som si citrónovú šťavu s trochou vody a bazovým sirupom a potierala tým každú vrstvu korpusu. Kludne to môžete vynechať a dať tam džem alebo aj bez ak vám nevadí suchý piškót. Natrela som časť krému a poukladala som naň banán. Banán mi vyšiel len na 2 poschodia, tak som do stredu dala čokoládové bobuľky (chocolate chips). Zvyškom krému potrieme tortu a necháme zachladiť.
Vo vodnom kúpeli si roztopíme čokoládu a do nej pridáme mlieko/smotanu podľa hustoty hmoty. Čokoládou polejeme tortu buď úplne alebo ako ja, len vrch a boky sú len trochu. Z poťahovky som si vykrojila 2 kruhy a zvyšnou čokoládou som na ne napísala známe "Duff". Vykrojila som si aj čísla, nech nezabudne koľko to má rokov predsa.





























You May Also Like

0 komentárov