Používa službu Blogger.

Hrnčeková maková torta s brusnicami.

by - štvrtok, januára 30, 2020

Myslím, že každému automaticky v hlave zasvietilo, že ak je niečo hrnčekové, tak je to aj veľmi rýchle, jednoduché a veľmi chutné samozrejme. Táto torta všetky tieto požiadavky spĺňa, pretože som ju na ten účel aj nadizajnovala, aby bola rýchlo, vyzerala reprezentatívne a spotrebovala som mak a suroviny z minulých receptov. A podarilo sa! Hurá! 
Mak na maku s brusnicami a ľahkou chuťou rumu, ktorý samozrejme môžete vynechať, ale po tom čo pozerám "Peče celá zeme" tak som rumíček pridať musela (poznámka: súťažiaci často a radi pridávajú do receptov rum). Mak a brusnice sú super kombinácia a štipka škorice sa k nim vrelo hodí, ale aj taká čokoláda k tomu by nebola zlá. Ach, milujem čokoládu!!! 
Spotrebujte aj vy touto skvelou rýchlovkou nadbytočné suroviny a tvárte sa, že to bolo všetko plánované, ako ja. Piecť zo zbytkov podporuje kreativitu. Berte recept len ako osnovu a pohrajte sa s tým čo máte doma, no a keby chcete, podeľte sa s výsledkom so mnou. Budem sa veľmi tešiť!

Počas pečenia som si uvedomila, že som už raz robila makovú tortu s brusnicami, ale tá bola bezlepková a s orechami. Recept nájdete tu: Maková torta s orechami a brusnicovým džemom


Recept (22 cm forma):

  • 1 3/4 hrnčeka hladkej múky
  • 1 hrnček kryštálového cukru
  • 1 hrnček mletého maku
  • 1 hrnček mlieko
  • 1/2 hrnčeka oleja
  • 2 vajcia
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 2 ČL škorica
  • 70 g sušené brusnice
  • trochu rumu na brusnice 
  • krém:
  • 1/2 až 1 hrnček mletého maku
  • práškový cukor podľa chuti
  • 300 g čo doma nájdete: smotana na šľahanie/mascarpone/tvaroh
  • brusnice na ozdobu
  • + brusnicový džem na potieranie
Príprava korpusu je ako inak veľmi jednoduchá. Ak chcete močiť brusnice v rume, spravte si to pár hodín vopred. Ostatné suroviny spolu skrátka vymiešame na hladké cesto a na záver primiešame aj brusnice namočené v rume. Vylejeme do 22-24 cm formy a pečieme pri 175 °C cca 30 minút. Upečenie si overte špajdlou.
Na krém si môžete zvoliť váš obľúbený krém či len šľahačku ale určite doň nezabudnite zamiešať aspoň trochu maku. Ja som zvolila napoly smotanu a tvaroh. Mňam.
Korpus prekrojíme na 2 časti. Spodnú časť bohato potrieme džemom a môžete nechať len džem alebo naplniť aj polovicou krému. Zvyšný krém nedbalo rozotrieme na vrch a dozdobíme brusnicami. Sladkú chuť!





You May Also Like

0 komentárov