Používa službu Blogger.

Gaštanová roláda.

by - štvrtok, februára 20, 2020

Február je na blogu suchý. Opäť sa mi do mojich dokonalých plánov zaplietol život a všetko sa zmenilo. Nečakane som sa ocitla na Slovensku na neurčito a veci sú opäť trochu iné. Blog musel ísť bokom a aj keď mnohí by to považovali za detox, mne pravidelné pečenie veľmi chýba. Čas som si konečne našla cez víkend, kedy som okrem torty pre bratranca a venčekov pripravila túto jednoduchú ale skvelú roládu. 
Rolády boli pre mňa dlhú dobu strašiakom. Desila som sa roztrhanej piškóty a vytečenej plnky. Úprimne, ani teraz nie je dokonalá, ale strach je prekonaný a nevyzerá to najhoršie. Mojim dlhodobým strašiakom je aj polohrubá múka. Ja skrátka do všetkého dávam hladkú. Prečo? Pretože neviem ako sa iné používajú. Bojím sa, že múka v ceste bude cítiť a tak vždy siahnem po jej hladkejšej sestre. Som rada, že pri tejto roláde som to riskla a použila polohrubú múku. Cesto je nadýchané ako obláčik. Mne sa však nedá nepremýšľať, aké by bolo s hladkou múkou? Musím si to naštudovať!
Gaštanové recepty zbožňujem a ak ste v tomto tíme aj vy, roládu si zamilujete. Kombinácia s džemom a čokoládou je neodolateľná! Odporúčam džem brusnicový ktorý sa podľa môjho názoru ku gaštanom hodí snáď najviac. Elegantný dezert a nie je ani taký náročný. Vyskúšajte!!


Recept:

  • korpus: 
  • 6 vajec
  • 5 PL kryštálový cukor
  • 3 PL polohrubá múka
  • 3 PL kakao
  • Krém:
  • 250 g gaštanové pyré
  • 250 g tvaroh
  • 200 ml smotana na šľahanie
  • cukor podľa chuti
  • poleva:
  • 100 g čokoláda
  • 50 g maslo
  • + džem (najlepšie brusnicový)
Vajíčka si rozdelíme a bielky vyšľaháme do polotuha. Pridáme cukor a miešame na tuhý sneh. Na 2-3 časti zľahka vmiešame preosiatu múku s kakao. Rozotrieme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme pri 160 °C cca 15-20 min. Hneď po upečení korpus zatočíme a necháme vychladnúť.
Na krém si vyšľaháme všetky suroviny do tuha. Miesto tvarohu môžete použiť aj mascarpone či len čisto šľahačku.
Korpus vyrovnáme, potrieme džemom a rovnomerne krémom, trochu si necháme na vrch. Opatrne zatočíme a vrh potrieme zvyšným krémom. Necháme aspoň na 1/2 hodiny zachladiť.
Čokoládu roztopíme s maslom a potrieme ňou roládu. Krájame na cca 1 cm kúsky a vrch torty môžeme ľubovolne ozdobiť. Sladkú chuť!
 


 

You May Also Like

0 komentárov