Používa službu Blogger.

Slivkový perník.

by - nedeľa, septembra 22, 2019

A sakriš, ten čas ale beží. 20. september a ja zatiaľ bez práce, ale niečo sa risuje. Život dospeláka začína a rozhodovanie je tak stresujúce. Mám spraviť to alebo tamto? Čo bude lepšie pre moju budúcnosť? Mám sa uskromniť a spraviť hento alebo tamto a bude ma to stáť niečo? Otázky a žiadne odpovede. Už sa nemôžem skrývať za status študenta, ktorý má ešte veľa času pred tým, ako začne ozajstný život. Tak tu teda stojím, teda sedím, a snažím sa prísť na to, čo bude pre moju budúcnosť a sny to najlepšie.
Zatiaľ sa môžem napchávať tým, čo napečiem. Pre tentokrát to bude niečo veľmi jednoduché do plechu. Takéto jednoduché klasiky mi pripomínajú domov. Vždy v nedeľu sme upiekli nejaký ten koláč a v 90% to bol nejaký "doplecháč". Pri krájaní tohto perníka som si spomenula aj na moje prvé kontakty s koláčmi. Aká to bola pre mňa česť, keď mi ho dovolili nakrájať! Bolo to síce krivé, kostrbaté a každý kus inej veľkosti, ale to vôbec nevyrušilo moju spokojnosť v srdci ktorú som mala z takého privilégia.
Prichádzajúcou jeseňou som si za úlohu dala upiecť niečo so slivkami. Inu, išla som do zelovocu a nakúpila ale zo 3 kilá sliviek. A čo s nimi? Po dlhom premýšľaní som si povedala, že spravím obyčajný perník ale nakrájam do neho slivky. Nápad jak lusk! Slivky perník zvláčneli, ochutili a pozdvihli. Slivkám náramne svedčí čokoláda a perníkové korenie. Keby mám, tak dovnútra pridám trochu vlašských orechov. Ja som dala čokoládu, ale vôbec ju tam nebolo treba, keďže vrch je bohato poliaty čokoládovou polevou. Trošku rumu koláču len prispelo a nabudúce ho skúsim primiešať aj do cesta. No a s týmto koláčom na tanieri, jeseň môže začať!



Recept:

  • 2 vajcia
  • 180 g kryštálový cukor
  • 100 ml olej
  • 500 ml mlieko
  • 4 PL kakao
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • štipka soli
  • 400 g hladká múka
  • 1,5 ČL prášok do pečiva
  • 3 PL perníkové korenie
  • 1 ČL škorica
  • 800 g slivky
  • orechy, čokoláda, iné ovocie podľa chuti
  • poleva: 
  • 200 g slivkový lekvár
  • 4 PL rum/koňak
  • 200 g čokoláda
  • 150 g smotana na šľahanie
  • 50 g maslo
Ako prvé si vymiešame vajíčka s cukrom. Miešame do peny. Postupne pridáme olej a mlieko. Všetky sypké suroviny spolu premiešame v druhej miske a postupne primiešavame do cesta. Hmotu vylejeme na stredne veľký plech a na vrch poukladáme umyté a nakrájané slivky. Ja som ich krájala na malé kúsky, ale môžete aj na polovice. Ak máte radi orechy posypne orechami alebo aj nasekanou čokoládou či iným druhom ovocia. Pečieme pri 180 °C cca 40 minút.
Keď je koláč vychladnutý, potrieme lekvárom zmiešaným s rumom. Lepšie sa vám bude rozotierať ak ho na pár sekúnd zohrejete v mikrovlnke. Na záver si pripravíme ganache. Zohrejeme smotanu a prelejeme ňou polámanú čokoládu. Vymiešame dohladka, primiešame maslo a rovnomerne potrieme koláč. Necháme zatuhnúť. Sladkú chuť!
  





You May Also Like

0 komentárov