Používa službu Blogger.

Čokoládové crinkles.

by - nedeľa, decembra 09, 2018

A máme druhú adventnú. Môj plán stroskotal a uvedomila som si to v momente, kedy ma dostihol stres, že za 8 dní musím odovzdať jeden celý semestrový projekt plus dorobiť esej ku koláčom. Môj život sa dostáva na veľmi tenký ľad ale ja verím, že ma osvieti a všetko dobre dopadne. Preto som svoje predsavzatie trošiličku upravila a povedala som si, že aj keď som nestihla prvú adventnú, to ma nezastaví upiecť niečo k ostatným. Preto miesto 4 koláčikov pripravím len 3, ale lepšie niečo ako nič.
Dnes sa vám prihováram s takou mojou už klasikou. Pamätám si, že pred 3 rokmi to bol obrovský trend a neviem či to vtedy niekto vymyslel alebo vrátil tomu zašlú slávu, jedna Lucia (ja) sa na to tak namotala, že k Vianociam musela upiecť, okrem iného, aj crinkles. A určite mi každý rozumie, keď poviem, že po ochutnaní sa ich už na sviatočnom stole neviem vzdať. Nielenže vyzerajú roztomilo a sú neskutočne fotogenické, tá chuť skrátka dostane každého.
Za tie 3 roky som vyskúšala pár receptov, ale minulý rok som našla ten môj, ten čo mi najviac chutí. Do väčšiny receptov sa používa čokoláda ale v tom len kakao. To ma trošku zarazilo ale po ochutnaní ma to hneď aj odrazilo. Možno je to tým, že čokoláda keď zatuhne je tvrdá a tým pádom zostanú aj koláčiky alebo nejakou inou mágiou, tieto crinkles sú úžasne mäkké po celý čas Vianoc. Druhá moja teória hovorí, že čokoládou prebijeme iné chute ktoré pridáme, pričom kakao nie je tak silné a sušienky môžeme ochutiť podľa seba. Sú to nepotvrdené teórie, ale tie jediné pre mňa vysvetľujú, prečo sú práve tieto crinkles pre mňa tie pravé... a pre vás budú takisto. Máte aj vy nejaký overený recept na crinkles či iné vianočné pečivo?
Prajem Vám krásne prežitú druhú adventnú nedeľu. ❤️


  • 60 g kakao
  • 170 g kryštálový cukor
  • 60 ml olej
  • 2 vajcia
  • 125 g hladká múka
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1/2 ČL soľ
  • možnosti pridania: škorica, káva, čaj, pomaranč, vanilka, perníkové korenie, orechy, kúsky čokolády, čo vás len napadne
  • práškový a kryštálový cukor na obalovanie
Kakao, cukor a olej spolu vymiešame. Pridáme vajcia a opäť premiešame. Múku, prášok do pečiva, soľ a hocijakú príchuť (z nej pridajte tak za 2-3ČL/1 hrsť) spolu v miske zmiešame a preosejeme do zmesi. Ja som svoje ochutila 1 ČL kávou a 2 ČL škorice. Vypracujeme hladké cesto, ale moc ho dlho nemieste, len dokým sa nespoja všetky suroviny. Hmota je lepkavá, ale nech vás to nenúti pridávať viac múky, crinkles by boli potom moc tvrdé. Cesto zabalíme aby nám neoschlo a dáme do chladničky odležať na minimálne 4 hodiny. 
Pripravíme si misku s kryštálovým a misku s práškovým cukrom, do ktorého budeme obalovať guličky z cesta. Postupne si odždibujeme z cesta a v dlaniach vyformujeme guličku, ktorú najprv obalíme v kryštálovom cukre a potom v práškovom. Dáme na plech vystlaným papierom na pečenie a guličku trošku splasneme. Pečieme pri 180 °C cca 12 minút, ak robíte crinkles väčšie tak aj 15. Po vytiahnutí z rúry sú koláčiky ešte veľmi krehké tak ich necháme vychladnúť na plechu. Z tejto dávky mi vyšlo cca 25 malých bábätiek. Sladkú chuť!









You May Also Like

0 komentárov