Používa službu Blogger.

Extra čoko košíčky s ganache.

by - streda, apríla 11, 2018

Apríl? Čože to je? A už skoro v polke? Človek sa nenazdá a už má prvý ročník skoro za sebou. Teraz to beriem, že prešiel rýchlo, ale prežiť ho bola fuška. Posledné 3-4 týždne a škole dám na 4 mesiace zbohom. Dúfam, že sa aj počasie spamätá a naladí sa na vlnu tepla.
Sviatky jari pominuli, ale jar zostala. Všetko krásne kvitne a zo smutného šedého sveta sa rodí nový život. Je to jedno z najkrajších období v roku, aspoň pre mňa, milovníka kvetín a prírody. Tu v Anglicku to zatiaľ vyzerá tragicky. Síce už kvety kvitnú a všetko sa prebúdza, stále prší a s dažďom prichádza chladný vzduch. Verím, že sa dočkám a vytiahnem všetky letné šaty na svetlo sveta. V hlave mám len predstavu, ako si vykračujem v teplom dníku, vo vzdušných šatíčkách, s košíčkom a dečkou v ruke do parku na piknik. Och...
Košíček na piknik zatiaľ nemám, ale zato som robila tieto košíčky. Piekla som ich ešte k Veľkej noci a preto som ich nadekorovala tak jarne. Vajíčka a zajačiky sú predstavitelia jarného osvietenstva a nemusia zákonito predstavovať len Veľkú noc, preto sú stále aktuálne a použiteľné. Samozrejme obmenou výzdoby sa dajú košíčky konzumovať každý jeden deň v roku, pretože sú taaaaaak chutné. Chuť čokolády v každom kúsku. Čo viac? Snáď už len to pekné počasie... ale veď to na Slovensku už máte. Ja tam asi fakt utečiem naspäť... 
Ja som svoje košíčky chcela ochutiť pomarančom, ale kedže som tam dala šťavu len z polovice pomaranča, chuť čokolády stále dominovala a žiaden náznak po pomaranči nebol. Možno som ho mala dať viac, možno vyvariť spolu so smotanou ale nestalo by sa nič s tou smotanou? Nabudúce vyskúšam a pripíšem sem ako som dopadla. Užite si pekné počasie!


  • 180 g hladká múka
  • 60 g práškový cukor
  • 30 g kakao
  • 225 g maslo
Ako prvé si rozmixujeme zmäknuté maslo s cukrom do krémova. Pridáme múku preosiatu spolu s kakaom a vypracujeme cesto. Zabalíme do fólie a necháme minimálne 4 hodiny v chladničke, najlepšie cez noc. Cesto potom na minimálne pomúčenej doske vyvaľkáme a vykrajujeme kolieska, ktoré následne vtlačíme do formičiek. Zarovnáme a vnútro vystelieme alobalom/fóliou, naplníme ryžou/múkou a alobal/fóliu uzavrieme tak, že nám vznikne malá taštička. To pomôže, aby cesto nenafučalo a košíček zostal pekný hlboký. Keďže do vnútra budeme liať tekutú ganache, moc neodporúčam cesto pichať vidličkou. Ja som si spravila len pár takých taštičiek a pomaličky upiekla na 180 °C prvých 5-10 minút s taštičkou, potom som taštičku vybrala a dopiekla tiež cca 10 minút. Vyklopíme z formy a necháme vychladnúť. Košíčky sú veľmi krehké tak opatrne.
  • 250 g smotana na šľahanie
  • 200 g čokoláda
  • 30 g maslo

Smotanu na šľahanie zohrejeme a krátko pred tým ako zovrie ju odstavím a vylejeme na polámanú čokoládu. Po chvíle začneme miešať kým sa všetka čokoláda neroztopí. Pridáme maslo a takisto miešame kým sa neroztopí. Nakoniec môžme pridať nejakú arómu, šťavu z pomaranča alebo kvapku alkoholu, ak ganache nechcete len obyčajnú. Ešte tekutú nalievame do košíčkov po okraj a necháme vychladnúť. Ozdobíme ovocím, cukríkmi a pod. Sladkú chuť!







You May Also Like

0 komentárov