Používa službu Blogger.

UK: Na ceste za snom, pt. 3

by - nedeľa, januára 21, 2018

Som tu opäť a musím s radosťou oznámiť, že prvý semester mám (úspešne) za sebou. Neviem či je ozaj úspešný, kedže ešte neviem výsledky z jedného testu, ale predpokladám, že som to aspoň na tých 40% dala. Vždy to mohlo byť lepšie, ale aj horšie.
Kam ten semester utiekol? S odstupom času na to pozerám a neverím, že prvú 1/6 mám za sebou. Bolo to veľmi veľmi náročné obdobie pre mňa, hlavne čo sa týka psychiky... bez rodiny a priateľov by som to len ťažko zvládla. Som prehnaná citlivka. Toľké obavy, toľko sĺz a zlých dní. Človek si nemôže povedať, že keby mal ešte jednu šancu začať, tak by to spravil inak, lebo nespravil. Vtedy som bola úplne iný človek a teraz po tom všetkom, čo som si prešla, som opäť niekto iný, silnejší a som za to vďačná. Cez samotu a môj sen nachádzam svoje skutočné ja a prijímam sa. Všetko čo sa nám deje nás úžasne formuje... škoda že to vidíme až s odstupom času. Toľko toho, čo som tu zažila by som nezažila doma ani za rok a je jedno či sú to pozitívne alebo negatívne zážitky. Život v cudzine je veru skúška života... ale stojí za vyskúšanie. 
Nový semester sa bude niesť v znamení koláčikov mojich bábätkovských, jari, nových možností, dobrej práce, výletov, pozitívnej mysli a radosti!!! To si hovorím teraz a budem robiť všetko preto, aby to tak aj naozaj bolo... už bolo dosť smutnej Lucie! Konečne budem robiť to, na čo som sem prišla a bude to už len dobré! Musí a bude! Od zajtra začíname, tak fingers crossed.


Od predošlého príspevku, kedy som ešte len písala ako sa teším, že budeme robiť croissanty ubehlo pár týždňov. Croissanty a výrobky z toho cesta boli D-O-K-O-N-A-L-É! Najlepšia hodina semestra! Výroba bola síce zdĺhává, ale používali sme rôzne nové veci a prístroje, ktoré prácu obzvláštnili a spravili ju menej nudnú. Výsledok našej 5 hodinovej lekcie bol úžasný! Taký dobrý croissant som ešte nejedla! Nebíčko v papuľke vážení!




No a potom nastali povinnosti. Na ďalší týždeň sme mali praktické skúšky na nečisto a o týždeň na to aj poriadne. Poviem vám, že chlebíky som lepšie upiekla na nečisto ale na to, ako sa mi v ten deň nedarilo tak som obišla s celkom dobrým hodnotením, 63% je predsa úspech. Piekla som svoju obľúbenú briošku (ktorú som skúšala aj doma počas Vianoc) a sour dough pletenec ktorý bol tak krásny keď som ho robila po prvé a odvtedy to išlo len dole vodou. Mohlo to byť aj lepšie, ale na to predsa treba viac praxe a tu sme zakaždým piekli niečo iné takže nebolo čas trénovať.
Ďalší týždeň bol najnáročnejší, čo sa týka školských povinností. Čakalo ma odovzdávanie 2 prác z chémie, ktoré som dosť odflákla a tak to aj dopadlo... 48% je ale pass tak môžem byť rada že mám na pár mesiacov od glutenov a fermentation pokoj. V ten týždeň som mala aj 2 prezentácie, jednu z manažmentu ktorá bola čisté fiasko, kedže sme sa na to so spolužiačkou dosť vykašlali a druhá bola prezentácia o chleboch z ktorej som bola najviac vystresovaná, lebo rozprávať sama pred 2 učiteľmi súvisle 10 minút som si nevedela predstaviť. Veru som si aj dopredstavovala a všetko som čítala z papiera, ale asi som ich niečim zaujala kedže ma ohodnotili vyše 50% (nepamätám si presne). A obrovský balvan mi padol zo srdca a vyrazila som smer SR, kde som zažila najkrajšie 2 týždne v roku, FAKT! Krajšie som sa ešte necítila. Stále v pohybe, stále usmiata, stále s mojimi. No a drží ma to doteraz, chvaľabohu!
Po krásnych dňoch doma nastal čas ísť naspäť a trošku si aj pozrieť informácie na test zo science. Veru, moc som tomu nedala, ale na to, ako som to odflákla, tak som celkom aj vedela... uvidíme čo si o tom myslí učiteľka a ako ma ohodnotí. Teraz ako si to po sebe čítam tak si uvedomujem, že som dobrý flákač! Veď ja som všetko odflákla...



Záverečné zhodnotenie 1. semestru na UK škole:
  • oproti našim školám je to zatiaľ lážo plážo
  • skôr ako o 9 ti škola nezačne
  • učitelia veľmi ústretoví a ochotní pomôcť zo všetkým aj mimo vyučovacej hodiny
  • každý sa snaží uistiť, že si ako tak pochopil a si v pohode (are you ok?)
  • škola len 3 dni v týždni, takže je dosť času aj na prácu
  • žiadne učenie sa 400 strán na jednu skúšku, z každého predmetu 2 zadania (prezentácia, písomná práca, test)
  • dlhé dni v škole (to platí hlavne pre gastronomické odbory)
  • dlhé vianočné prázdniny :3
  • dĺžka semestra je prekvapivo krátka ( školu sme začali v polke septembra a skončili v podstate v polke decembra) v porovnaní s tým, na čo som zvyklá
  • ale zaberie to aj veľa energie, stále sa sústrediť na cudzí jazyk, aby som vedela o čom sa točí
  • ak nemáš našetrené peniaze, chuť robiť alebo zazobaných rodičov tak sem ani nechoď
  • všetko sa dá keď sa chce
Semester č. 2, môj dlho očakávaný, začína zajtra a dúfam, že ma nesklame. Mám veľmi vysoké očakávania a konečne budem piecť koláčiky. Naučím sa pracovať s čokoládou, čo bude pre mňa najväčšia novinka a priberiem 10 kg. Dúfam, dúfam, dúfam, že bude lepší ako si ho predstavujem a poviem si: Je dobre, že som sem išla!

You May Also Like

0 komentárov