Používa službu Blogger.

Citrónové crinkle kuriatka.

by - utorok, apríla 11, 2017

Veľkonočné upratovanie je v mnohých rodinách v plnom prúde, ale naši sa rozhodli, že budeme malovať obývačku, tak ju máme celú rozbombardovanú. Okná špinavé, podlaha špinavá, no šak malovka.. ale mne na poriadku nejak nezáleží, hlavne nech je napečené.

S príchodom Veľkej noci prichádzalo aj nadšenie z veľkonočného pečenia a veľa nápadov. Prvý, v podobe cupcake zajačikov sa podaril slušne. Druhý recept mali byť jarné cookies. Páni moji, takto neschopne som sa už dlho necítila. 2 pokusy a 2 zlyhania. V mysli som sa len modlila, aby opäť nezačalo jedno z mojich nepriaznivých období. Len to nie!
S malou dušičkou som dnes zarábala cesto na tieto slepice a s ešte menšou ich kládla do trúby. Odlahlo mi, keď som ich vybrala živé  a zdravé z pece a v pokoji duši som umývala riad pokým nevychladli. Nie sú ideálne popraskané ako keď som robila tie čokoládové, ale stále sú to popraskance. Chuť citróna je v nich veľmi dominantná, len neviem čo sa s tým citrónom stane. Po upečení má sklon chutiť ako saponát. Možno sa mi to spája len s tým, že obvykle ma saponát vôňu citróna a preto ho tam cítím. Neviem...
Ako môžte vidieť, tieto kurence pojedli nakazené zrno z Černobylu a odrzkadlilo sa to na ich výzore. Môžem Vám ale prisahať, že v mojich predstavách vyzerali krajšie. Ale ako hovorím môj tatino: " A čo? V bruchu sa to aj tak pomieša."

  • 120 g maslo
  • 160 g kryštálový cukor
  • 2 vajcia
  • šťava a kôra z 1/2 citróna
  • 260 g hladká múka
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • štipka soli
  • žlté farbivo (nemusí byť)
  • práškový a kryštálový cukor na obalenie
  • ozdoba: biela čokoláda, farbivo, čokoládové kúsky

Maslo vymiešame s cukrom, miešame mixérom cca 3 minúty. Pridáme po jednom vajcia, šťavu a kôru z umytého citróna. V miske zmiešame múku, soľ a sódu bikarbónu a postupne pridávame do zmesi. Ak je cesto málo žlté, pridáme farbivo. Vymiešaná zmes je vláčna ale nelepí sa na prsty. Zabalíme do potravinovej fólie a necháme v chladničke 30 minút.
Po vychladnutí robíme z cesta menšie guličky, ktoré najprv obalíme v kryštálovom cukre a následne v práškovom. Ukladáme na papier na pečenie kde guličky trošku splasneme, nie moc aby sa moc neroztiekli. Pečieme v rúre na 170 °C cca 10 minút.
Na ozdobu roztopíme bielu čokoládu, ktorú zafarbíme, a pomocou špáratka alebo cukrárenského vrecka kreslíme žltým krídielka a hore "šišinku" a ružovou zobáčik a nožičky. Čokoládou prilepíme aj čoko kúsky, ktoré budu predstavovať oči. 











You May Also Like

0 komentárov