Používa službu Blogger.

Orechové hríbiky.

by - nedeľa, decembra 23, 2018

Ahojte priatelia! A je to tu. Krásne sviatky k nám prišli a už zajtra si všetci pochutnáme na oblátkach s medom, kapustnici, šaláte a rybke a zavŕšime to nadmerným množstvom koláčov. Všetci (dúfam) budeme tráviť čas v kruhu najbližších a budeme pozerať rozprávky 24/7. Telka sa stane veľký kamarát pre veľa z nás. Pre každého Vianoce predstavujú niečo iné. Každým rokom sa tie predstavy menia spolu s prioritami a podmienkami. Ja tú zmenu cítim každý rok veľmi intenzívne. Minulý rok bol úplne iný od ostatných, kedže som prišla po viac ako 3 mesiacoch domov a tento rok je opäť iný, pretože síce som doma, ale môj milý zostal v Anglicku. Je to radosť a smútok zároveň. Šťastie byť doma ale aj smútok a odpočítavanie dní do odletu. Ktovie aké budú zas vianoce za rok...
Tento rok som prišla domov o trošku skôr a preto som nezaháľala a hneď som sa pustila do pečenia. Opäť sa nám to vymklo z pod kontroly a z plánovaných max 8 druhov máme druhov 12. Ešteže to máme komu rozdať a nemusíme sa obávať, že sa to nezje. V porovnaní s minulým rokom, kedy som dopekala ešte na Štedrý deň, tento rok som si to lepšie rozdelila a dnes som len pripravila polevy na 2 koláče a môžem si zajtra od rána sadnúť pred telku a dúfam že od nej neodídem až do prípravy na večeru. Pre mňa sú skrátka Vianoce aj o pečení.
Posledný z mojich adventných koláčikov som si vybrala tieto orechové hríbiky z vlašských orechov. Doma srandujeme, že sú akurátne do kapustnice, len ich treba vysušiť. Tieto rozkošné hríbiky sú síce trošku náročnejšie na prípravu, ale určite to stojí za to ich spraviť. Veď sú také milené. Určite vám odporúčam byť pri ich príprave opatrní, keďže sú veľmi krehké, všetko ostatné je uvedené v recepte.
Na záver by som vám všetkým chcela popriať požehnané sviatky v kruhu najbližších, nech ich prežijete v pokoji a láskou v srdci a aj keď nebudete mať všetko pripravené dokonale, skúste sa pozastaviť a nezabudnúť si tie sviatky užiť a nie len prežiť. A všetkým tým, ktorý sviatky slávia mimo domova (ako môj milý) prajem pozitívnu myseľ a vieru, že všetci blížny na nich myslia a nie sú samy. Sladké a Veselé! 


  • čiapočky:
  • 200 g hladká múka
  • 100 g mleté orechy
  • 2 ČL prášok do pečiva
  • 1 PL kakao
  • 1 ČL perníkové korenie
  • 150 g kryštálový cukor
  • 1 vajce
  • 1 žĺtok
  • 150 g maslo
  • nožičky:
  • 200 g hladká múka
  • 100 g mleté orechy
  • 2 ČL prášok do pečiva
  • 150 g maslo
  • 150 g kryštálový cukor
  • 1 vajce
  • plnka:
  • mrvenička z čiapočiek
  • 2 PL mleté orechy 
  • 2 PL rum
  • 2-3 PL lekvár
  • 1 PL kakao
  • čoko poleva:
  • 200 g čokoláda
  • 50 g maslo
Začnime s prípravou ciest. Na čiapočky si vymiešame cukor, maslo a vajcia. Maslo používajte zmäknuté, najlepšie by všetky suroviny mali byť rovnakej teploty. Pridáme ostatné sypké suroviny a vypracujeme tuhé cesto, ktoré zabalíme do fólie a necháme odležať aspoň hodinu, najlepšie cez noc, v chlade. To isté spravíme aj s cestom na nožičky. Ak chcete nožičky len na hríbiky, pripravte cesto len z 1/2 uvedenej dávky.
Rúru si pripravíme na 180 °C. Z cesta na čiapočky vytvarujeme malé guličky okolo 10-15g a pečieme v rúre cca 10-15 minút. Vnútro čiapočiek vydlabeme ešte za tepla, ale myslím že aj po vychladnutí to ide dobre. Treba byť opatrný, čiapočky sú veľmi krehké, musíte si nájsť vlastný spôsob. Nožičky vyrobíme tak, že vyvaľkáme tenký šulček a z neho krájame 1 cm nožičky. Pečieme opäť 10-15 minút.
Ja som si najprv čiapočky namočila do čokoládovej polevy, aby som si ich tak "zakonzervovala" a aby sa mi s nimi lepšie pracovala pri namáčaní. Odpočítala som si toľko nožičiek koľko mám čiapočiek a dala ich bokom, ostatok som do polky namočila do čoko a vyrobila tak chutné jednohubky.
Na plnku vymiešame všetky suroviny. Hmota by mala byť vláčna a mäkká, aby sa do nej dali zapichnúť nožičky. Ak je moc hustá, pridajte ešte rum alebo lekvár. Do dierok v čiapočkách dáme toľko cesta čo sa zmestí a zatlačíme nožičku. Vytlačenú plnku uhladíme a necháme vychladnúť. Sladkú chuť!









You May Also Like

0 komentárov