Používa službu Blogger.

Maková s orechami a brusnicovým džemom. (bez múky)

by - štvrtok, augusta 25, 2016

Recept mám z reštaurácie kde brigádujem a hostia sa jej nevedia nabažiť, hlavne tí bezlepkový. Úroda maku bola tohto roku výborná, tak som si vyžobrala recept a tešila sa na pečenie doma. Makové som ešte nič nepiekla tak som sa tešila na overený recept a niečo iné ako makovník, ktorý je jediný koláč čo robíme doma z maku. 


Ako som písala v predchádzajúcom príspevku, nastali komplikácie. Cesto som dala do 27 cm tortovej formy a bolo príliš tenké, horšie ale je, že som tam zabudla pridať 220 g cukru. Z toho som bola fakt naštvaná na seba a chcela som cesto po upečení hodiť do koša ale nevzdala som to, veď som tam predsa dala 250 g maku!

Korpus som prekrojila a rozotrela naň toľko brusnicového džemu koľko sa zmestilo a navrch takisto. Poliala som to veľkým množstvom čokolády a dúfala v zázrak. A stal sa! Bolo to super, pre mňa aj moc sladké a rodičia, milovníci maku, si tortičku pochvaľovali. Len sestrin frajer mi povedal, že bola málo sladká.

Takže rada znie, ak to nechcete mať moc sladké, ten cukor môžte vynechať, ale pre zachovanie receptu by som tam ten cukor dala. Aj ja ho tam nabudúce určite dám ak náhodou zas nezabudnem. Koniec vykecávania, hopsa na recept.

  • 200 g maslo
  • 70 g práškový cukor
  • vanilkový cukor
  • 8 vajec
  • 220 g kryštálový cukor
  • 250 g mletý mak
  • 150 g orechy
  • brusnicový džem
  • čokoláda na potretie
Maslo si vymiešame s práškovým a vanilkovým cukrom. Postupne pridávame všetky žĺtky a poriadne premiešame. Bielky vymiešame do tuha s kryštálovým cukrom a zamiešame do zmesi. Jemne primiešame mak a orechy. Cesto vylejeme do tortovej formy s priemerom 24 cm. Pečieme na 170 °C.
Po vychladnutí cesto prerežeme na polku, ak je cesto vysoké môžme prerezať aj 2x a potrieme džemom. Vrch potrieme takisto džemu a polejeme rozpustenou čokoládou. Ľubovoľne dozdobíme. Výborná je so šľahačkou.








You May Also Like

0 komentárov