Používa službu Blogger.

Kokosové ježe. / Lamington cake.

by - štvrtok, decembra 12, 2019

Neúprosne sa k nám blíži 3. adventná nedeľa a to je znamenie, že už sa v kuchyniach vypeká, domy sa už môžu ozdobovať a aj tá vianočná atmosféra už robí svoje čaro. Síce snehu nieto, ale to nás predsa nesmie zastaviť. Keďže tento rok zostávam v UK na pečenie moc nebude čas. Teda, čas by aj bol, ale nejak mi to nepýta piecť 10 druhov koláčov, keď by som to mala jesť len ja a pán M. Každopádne napečené mať musím a na advent som pripravila koláč môjho detsva, nech sa aspoň takto priblížím k domovu a v srdci mi zahorí oheň sviatkov. 
Neviem, čím si ma ježe tak omotali okolo prsta, ale mala som ich skrátka najradšej. Ja som ich ale spravila tentokrát trochu inak. Medové cesto som obohatila o pomaranč a inšpirovala som sa austrálskou pochúťkou, ktorá vyzerá rovnako ako naše ježe, len sú väčšinou plnené. A tak som naplnila aj ja tie svoje. A dobre som spravila. Vyzerá to úžasne a chutí ešte lepšie. 
Inak Lamington cake bol vyrobený francúzskym cukrárom v Austrálii ako plán B, keď musel vyrobiť dezert na akúsi dôležitú politickú večeru a všetko čo mal, bol len korpus, čokoláda a kokos. V jednoduchosti je krása a ľudí zaujal vtedy veľmi exotický kokos. Austrálčania sú veľmi hrdí na tento ich počin a myslím, že právom. Kiežby sme sa aj my preslávili nejakým našim dezertom, punčákom či pečené buchty? 
Inak k tomu receptu. Doma robievame také hutnejšie cesto len z 1 vajca, ale prerobila som to do nadýchanejšej verzie. Do polevy som dala aj trochu čokolády, nech je bohatšia a chutnejšia. Viem, že sa robieva korpus aj upálením cukru na karamel, no ja som chcela skúsiť skôr ten austrálsky spôsob aj keď toto nie je pravý recept na Lamington. Je to taký môj výmysel, ktorý chutí dobre a je to zas trošku obmena.


Recept:
  • korpus:
  • 3 vajcia
  • 150 g kryštálový cukor
  • 5 PL med
  • 200 ml mlieko
  • kôra z pomaranča alebo citrónu
  • 450 g hladká múka
  • 1 balíček prášok do pečiva (12g)
  • 50 g maslo
  • pohár džemu
  • poleva:
  • 200 g maslo
  • 150 g čokoláda
  • 150 g práškový cukor
  • 200 ml mlieko
  • 3 PL kakao
  • kokos na obaľovanie 
Vajcia si vymiešame s cukrom a medom do peny. Pridáme kôru z citrusu. Nakoniec do cesta preosejeme múku s práškom do pečiva. Nakoniec do cesta zľahka primiešame roztopené maslo a cesto vylejeme na stredne veľký plech. Pečieme pri 180 °C cca 20 minút. Necháme vychladnúť.
Na polevu roztopíme nad parou maslo, čokoládu, cukor, mlieko a kakao.
Korpus nakrájame na kocky, každú kocku narežeme v polke a naplníme džemom. Obalíme v poleve a následne v kokose. Necháme stuhnúť. Sladkú chuť!





You May Also Like

0 komentárov