Používa službu Blogger.

Amaretti.

by - štvrtok, novembra 28, 2019

Konec(ne) Novembra sa neúprosne blíži a ja už pomaličky začínam premýšľať nad Vianocami. Zatiaľ mi to ani trošku nepríde, že nejaké sviatky majú prísť, ale zostávam trpezlivá a verím, že to príde aj napriek tomu, že tento rok budem po prvý krát mimo domov. Teším sa, že aj napriek tomu že zostávam v UK, tak mám sviatky s kým stráviť a verím, že si štedrý deň užijeme. Veľmi by som chcela ísť aj na polnočnú omšu, nech vidím, ako to tu prebieha a aby som za pár rokov mohla svojim deťom či vnúčatám mudrovať (hihi). 
Vlastne december sa zo začiatku nesie v znamení Mikuláša (čo mi dáša?) a preto som sa v pečení najprv naladila na vlnu jedlých darčekov. Ak máte doma zvyšné bielky a mandle, ale makrónky z hocijakého dôvodu robiť nechcete, odporúčam vám tieto výborné talianske sušienky. Ich celková príprava nezaberie viac ako hodinu a to som zarátala už aj chladenie a balenie. Veľmi jednoduché a také chutné. Ochutiť ich môžete hocičím: vanilkou, kôrou z citrusov, mix orechov, trebárs aj esencie či kvetové vody (napr voda z ruží). Výborné ku káve či čaju. Amaretti sú prirodzene bezlepkové aj bezlaktózové.
Táto talianska dobrota je veľmi populárna po celom území a v každom regióne sa robí trošku inak. Niekde sa bielky nevyšľahávajú a inde áno, hentam ich majú chrumkavé a o región ďalej ich zas robia mekúčké (tak ako ja). Názov Amaretti pochádza z talianske slova "amaro", čo v preklade znamená "horký". Horkosť madlí sa môže obohatiť o špeciálny druh horkých mandlí či horké marhuľové kôstky, ale keďže v sebe obsahujú dosť jedovatú látku, často sa používa len aróma. Ak teda zoženiete jednu z týchto surovín, zamente max 20g  (nehcete sa predsa otráviť) mandlí za horkú alternatívu. Alebo si ich vyrobte úplne nezávadne s obyčajnými madľami a potešte svojich blízkych v Mikulášskej nádielke.


Recept na 20 ks:
  • 2 bielky (60 g)
  • 200 g mleté mandle
  • 150 g kryštálový cukor
  • citrón/pomaranč/vanilka
  • práškový cukor a celé mandle na dekoráciu
Vyšľaháme si bielky na hustý sneh. Primiešame mandle, cukor a môžeme Amaretti podľa chuti prilepšiť. Ja som dala kôru z citrónu, ale môžete použiť aj pomaranč, vanilku, esencie či mix orechov. Z cesta tvarujeme guličky, ktoré môžeme obaliť v cukre a ako dekoráciu do stredu dať oriešok či kandizované ovocie. Pečieme pri 175°C do jemného zhnednutia. Sladkú chuť!




You May Also Like

0 komentárov