Používa službu Blogger.

Citrónová bábovka s malinami.

by - štvrtok, marca 08, 2018

Po bláznivom víkende plného vetra a snehu sa počasie konečne upokojilo a vyzerá to, že to smeruje dobrým smerom, resp. k jari. Ach, ako ja si už prajem, aby príjemné voňavé dni zvané jar už konečne prišli. Myslím, že nie som jediná a všetci už máme dosť tejto nezmyselnej zimy v marci. Halóóó, veď za 3 týždne je Veľká noc! Nič sa nedá robiť a tú jar si treba nejako privolať. Napríklad aj pečením.
Po tom, ako som sa presťahovala objavujem tunajšiu kuchyňu a zakaždým objavím nové veci. Minule som objavila ručný mixér, no viete si predstaviť to nadšenie. No a tento týždeň v pondelok, keď som si robila jedlo a pomedzi to sa obzerala po kuchyni, som našla moji drahí (okrem iného) formu na bábovku! Ešteže som v tej kuchyni bola sama a nemusela som skrývať nadšenie. Plán na tento týždeň som mala jasný. Bude to bábovka!
Naradostená som vybehla po škole do obchodu nakúpiť veci čo mi chýbali a až sa mi panenky pretočili. Nemala som na výber a išla som do najbližšieho obchodu medzi školou a zastávkou na autobus a zrovna práve tam museli umiestniť najdrahší obchod. Ako kúpiť 500g práškového cukru za 1,10 £ nebolo najľahšie rozhodnutie, to vám poviem, ale nemala som na výber a musela som obetovať peniaze aj na maslo a Philadelphiu. Hovorím si, že tá bábofka mi bude musieť výjsť, aj keby nechce.
Tak som sa pustila do svojho prvého pečenia tu, v novom príbytku. O mixéri som sa dozvedela, že aj keď má napísaných 5 rýchlosti, všetky idú úplne rovnako... a poviem vám, bol to šok keď som ho zapla na rýchlosť 1 a maslo s cukrom začalo vystreľovať po celej kuchyni pripravené niekoho zabiť. Hovorím si nevadí a tanierom som zabraňovala vystrelujúcim atentátnikom uniknúť z misky. Akonáhle som vymiešala maslo s cukrom, mixér som radšej odložila. Ostatné suroviny som vmiešala ručne stručne a všetko išlo opäť podľa plánu. Nastalo prvé stretnutie s rúrou. Zaujímavé, hovorím si, keď zbadám na miesto °C len nejaké čísla od 1 do neviem koľko. Šupnem to na zlatú strednú cestu, teda na 5. Prešlo pár minút a reku, skontrolujem to. Bábovka už celá opálená a hnedá po bokoch, akoby práve prišla z Bulharska a v strede sa ešte triasla. Akútne som stiahla teplotu na 3 a modlila sa, nech sa rýchlo dopečie. Špáratkový test vyšiel negatívne a hneď som bábovku vyberala z rúry. Netrpezlivo som čakala, kým ju môžem vyklopiť a zistiť, aké vážne popáleniny utrpela, ale po vyklopení som bola prekvapená. Vyzerala v pohode! Potľapkala som sa po pleci a odfúkla si. Zvládli sme to pane doktore. 
A takto dobrodružne by som opísala moje prvé pečenie na novej adrese...


  • 220 g maslo
  • 250 kryštálový cukor
  • 4 vajcia
  • 1 ČL vanilkový extrakt (nemusí byť)
  • kôra z 1 citrónu
  • šťava z 1 1/2 citrónu
  • 300 g hladká múka
  • 1 1/2 ČL prášok do pečiva
  • 1/4 ČL sóda bikarbóna
  • 1/4 ČL soľ
  • 100 ml mlieko
  • 150 ml vanilkový jogurt
  • maliny

  • 100 g Philadelphia/smotanová nátierka
  • 50-100 ml mlieko
  • 2-3 PL práškový cukor
  • šťava z 1/2 citrónu
  • 1 PL vanilkový jogurt
Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom do jemného krému. Po jednom pridávame vajíčka a zakaždým poriadne premiešame. Pridáme vanilkový extrakt, štavu aj kôru z citróna a opäť to roztočíme. V druhej miske zmiešame múku, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a soľ. Ak máte čas a hlavne chuť, spolu to 1-2x preosejte. Postupne primiešavame do cesta na striedačku s mliekom zmiešaným s jogurtom. 1/3 cesta vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy a navrstvíme mrazené/čerstvé maliny.  Zalejeme ďalšou 1/3 cesta a opäť roztrúsime vrstvu malín. Zalejeme zvyškom cesta a pečieme pri 180 °C. Po upečení necháme trochu vychladnúť. Nožom pobeháme po forme a uvoľníme tak bábovku z formy. Vyklopíme na tanier a necháme vychladnúť.
Polevu si pripravíme tak, že si v podstate lyžicou rozmiešame všetky suroviny spolu v miske. Ak je poleva príliš hustá, pridáme viac mlieka. Cukor pridávame tiež podľa chuti, niekto rád sladšie iní nie. Po vychladnutí bábovky ju potrieme polevou a dozdobíme malinami. Bábovečka je jemná, nie moc sladká, síce nie taká ľahká ako tá naša slovenská klasička s vyšľahanými bielkami, ale stále je veľmi chutná a na zjedenie. Dobrú chuť! 






You May Also Like

2 komentárov