Používa službu Blogger.

Rýchle lievance.

by - nedeľa, februára 18, 2018

Zázrak sa stal a ja v jednom týždni pridávam 2 recepty. Nebojte, nič sa mi nestalo. Ešte stále som ten lenivec, aký som bola doteraz. Sama som neplánovala pridať ďalší recept ale zhodou okolností sa to deje.
V utorok ako určite všetci viete, sa v UK dial Pancake day. Určite to má ďalekú históriu, prečo sa to robí, ale mňa skôr zaujímalo či to tu bude aj cítiť. Tešila som sa predčasne. Okrem spolužiačok, ktoré sa rozprávali, s čím si palacinky dajú, o palacinkách ani chýru ani slychu. Predsa ale, keď je príležitosť sa nadlábnout sladkým, tak to treba využiť a aj ja som si spravila tie ich pancakes. Reku nájdem si recept nejaký ich a keďže naše palacinky sa u nich volajú crepes (či nejak tak), tak som sa musela uspokojiť s verziu, ktorú zas my voláme lievance. Musím povedať, že som sa s ňou uspokojila veľmi rada.
Rýchlosť prípravy ma prekvapila. Naozaj je príprava veľmi rýchla a ak ich nerobíte pre celú rodinu tak tých pár lievancov máte upečených za chvíľku. Sú krásne nadýchané, jemné a chutné. Kto by už len odolal sláviť taký vzácny sviatok?! Keby vládnem zemi ja, tak každý deň má sviatok iný koláč.
Fantázii sa medze nekladú a variácií s čím si ich dať je mnoho. Ja som zvolila najprv klasiku nutellu + banán, ale potom som išla do pre mňa nezvyčajnosti, džemík. Zohriaty v mikrovlnke zostal pekne tekutý a super sa vpil do ešte teplých palaciniek. Čo ešte viac potrebuje človek po ránu ak to nie je tanier plný lievancov?


  • 3/4 hrnček hladkej múky
  • 2 ČL prášok do pečiva
  • 1 PL cukor (nemusí byť)
  • štipka soli
  • 1 vajce
  • 3/4 hrnček mlieka
  • 2 PL olej
  • kvapka vanilkového extraktu (nemusí byť)
Múku, prášok do pečiva, cukor a soľ spolu premiešame. Ak chcete dosiahnuť čo nadýchanejšie lievance, všetky suroviny okrem cukru spolu aj 2x preosejte Pridáme vajce, mlieko, olej a extrakt a všetko spolu metličkou premiešame. Cesto má byť hustejšie. Na panvicu naberačkou nalejeme do stredu cesto a opečieme z oboch strán. Z tohto cesta vám výjde cca 15 lievancov, podľa toho aké veľké ich robíte.
Doplníť sa dajú hocičím podľa chuti. Klasika maslo a javorový sirup, nutella a banán, jogurt, čokoláda alebo ako ja. Zohriala som si trochu úžasného čučoriedkového džemu s malými kúskami čučoriedok z Ikea v mikrovlnke a navrstvila ešte teplé palacinky. Dobrotka!









You May Also Like

0 komentárov