Používa službu Blogger.

Ovocná galette.

by - štvrtok, septembra 07, 2017

Smutná správa! Tento recept, je posledný, čo som piekla doma... a odvtedy, čo som ho piekla, už aj veľa času ubehlo, ale mala som toľko veľa povinností, že som nevedela čo skôr a naraz som sa ocitla v Anglicku a konečne mám čas (zatiaľ) prispieť túto poletnú galettku. 
Bola nedeľa, unavená zo sobotnajšieho koncertovania som sa vykotúľala z postele a povedala som si: Lucia, veď je nedeľa, musíš niečo napiecť! Ako vždy nepripravená na nedeľné pečenie som pozrela do chladničky, špajze a usúdila som, že toho doma moc nemáme. Len čo som na kuchynskej linke zbadala broskyne a ringloty, už som vedela, že dnes skúsim tú slávnu galette. Ak máte málo času a doma veľa ovocia máte obmedzené množstvo čo napiecť. Môže to byť mrežovník alebo aj táto galette. 
rýchlo.
jednoducho.
chutne.
Ak by mala mať galette nejaký pokrik, vyzeral by nejak tak. Do toho ovocná galette! Ideš!... a tak by vyzeralo moje povzbudzovanie.. (len trapoším)
Ale s tými príslovkami to myslím vážne. Skvelý recept na leto, žiadne zdĺhavé prípravy, všetky suroviny nájdete v pohode doma a variácii je mnoho. Dajte do cesta orechy a hneď to bude iný koláč, obmienajte plnku a môj najlepší typ: Ešte teplé si na nej pochutnajte s kopčekom vanilkovej zmrzliny! Dokonalé priateľstvo.


    • 1,5 hrnčeka hladkej múky
    • 3 PL kryštálový cukor
    • 1 ČL soľ
    • 120 g maslo
    • 2 PL voda 
    • 1 vajce
    • 50 g mak (môže sa vynechať)
    Všetky suroviny spolu vymiešame na nelepivé cesto a dáme na minimálne 30 minút do chladničky. Potom cesto vyvaľkáme na kruh, nie moc na tenko ani na hrubo a prenesieme na plech.
    • 600 g ovocie (v mojom prípade broskyne a ringloty)
    • 1 citrón
    • 1-2 ČL škorica
    • 3 PL kryštálový cukor
    • 2 ČL kukuričný/zemiakový škrob
    Ovocie si odkôstkujeme a nakrájame na menšie kúsky/plátky/štvrtinky. Zmiešame s citrónovou šťavou aj kôrou, škoricou, cukrom aj škrobom a vylejeme na cesto s tým, že cca 2,5 cm od kraja necháme voľného. Konce pozahýbame dovnútra, potrieme vodou alebo sirupom a posypeme cukrom. Pečieme pri 180 °C. Ešte teplý kúsok je výborný so zmrzlinou poprípade šľahačkou. Dobrú chuť.






    You May Also Like

    0 komentárov